2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
واکنش حسام نواب صفوی به تعلیق پروانه وکالتش / ماجرای شکایت از بازیگر سینما چه بود؟

واکنش حسام نواب صفوی به تعلیق پروانه وکالتش / ماجرای شکایت از بازیگر سینما چه بود؟

حسام نواب صفوی به خبر تعلیق پروانه وکالتش واکنش نشان داد و تصاویری از رأی دادگاه را منتشر کرد.

به گزارش هنرنوشت، حسام نواب صفوی بازیگر سینمای ایران که طی روزهای گذشته خبر تعلیق پروانه وکالت او به رسانه ها درز کرده است، در واکنش به این خبر، پست تازه ای را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به اتهاماتی که علیه او مطرح شده است، پاسخ داد.

 

حسام نواب صفوی با انتشار تصاویری از رأی دادگاه در پرونده اش که قرار منع تعقیب برای او صادر شده است،  درباره اتهاماتش نوشت:

 

«بدین وسیله بنده صراحتا از بزه هاى انتسابى، اعلام برائت می کنم و در فرصتى که حال مساعدترى داشته باشم مفصلا با شما مردم صحبت خواهم کرد اما اجازه ندهید با کلاهبردار نشان دادن بنده شما را فریب دهند و یا از این طریق از شما پولى دریافت کنند.

 

رای دادگاه بالاترین دفاع است این خانواده جهت اخاذی از من شکایت می کنند آرا قطعی دیگری طی شبهای دیگر برای شما می گذارم و اگر ذره به فکر آبرو و مال خود هستید این آرا را بخوانید.»

 

حسام نواب صفوی با اشاره به تصاویر رأی دادگاه نوشته است: «این خانوم در صفحه ۴ در مقابل سئوال بازپرس که پرسید با ایشان مهمانی رفتی ، پارک یا کافی شاپ رفتی این خانوم می‌گوید نه و اقرار صریح می کند من چه بگویم؟؟؟ بعد بالاتر از رای در دنیا نداریم من رای برائت و قطعی برای شما گذاشتم اگر رای مال سال ۸۹ است برای این که این خانواده هر ماه از من شکایت می کنند شکایت بعدی تا سال ۱۴۱۰ ممکن است به ۷۰ عدد برسد چکار می شود کرد شما بودید چه می‌کردید؟؟؟»

 

 

 

 

 

 

ماجرای تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی:

 

دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرده است.

 

به گفته کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه، حسام نواب‌صفوی یک شاکی خصوصی داشته که پرونده ابتدا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در آن  حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. پرونده در ادامه در دادگاه کارکنان دولت طرح می‌شود که دادگاه این بار هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. در آخر هم پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی داده می‌شود.

 

رئوف ادامه داد: این پرونده شاکی خصوصی داشته و خانمی به اتهام توهین و تهدید و افترا از حسام نواب‌صفوی شکایت می‌کند که در پایان دادگاه حکم به جزای نقدی و زندان می‌دهد.

 

وی افزود: خانم شاکی با استناد به حکم دادگاه، موضوع را در دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح می‌کند و این دادگاه طبق قانون اقدام به تعلیق پروانه وکالت آقای نواب‌صفوی می‌کند.

 

به گزارش تسنیم، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این تعلیق تا رسیدگی به تخلفات آقای نواب‌صفوی ادامه دارد. ممکن است پس از آن سلب صلاحیت شود و از وکالت منفصل شود و یا ممکن است دادگاه تعلیق یک تا سه ساله دهد. دادگاه انتظامی و با توجه به شدت محکومیت کیفری حسام نواب‌صفوی حکم خواهد داد.

 

وی افزود: آقای نواب‌صفوی مدعی است که این پرونده‌سازی کار دانشگاه آزاد است و در تلافی به عهده گرفتن وکالت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد که علیه این دانشگاه شکایت کرده‌اند دچار این وضعیت شده است؛ اما این پرونده همانطور که گفتم شاکی خصوصی دارد و ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد.

 

حسام نواب صفوی کیست؟ 

 

حسام نواب صفوی با اسم کامل «سید حسام‌الدین» متولد ۲۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران است که علاوه بر بازیگری در زمینه وکالت و نوازندگی نیز فعالیت دارد.

 

نواب صفوی دانش آموخته رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد و همچنین دانش آموخته رشته حقوق است.

 

این بازیگر علاوه بر تحصیل در رشته بازیگری از کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان نیز بهره مند شده است و برای نخستین بار با سریال «بازگشت به خانه» به کارگردانی مسعود نوابی، بازی در مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن با سریال «کیف انگلیسی» به شهرت رسید.

 

پدر حسام نواب صفوی نیز  قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول بود و در سال ۱۳۸۸ درگذشت.

 

از جمله فیلم هایی که حسام نواب صفوی در آنها ایفای نقش کرده است می توان به فیلم های «اتانازی»، «زیر سقف دودی»، « اعتراض»، «عروس خوش قدم»، شمعی در باد»، «ازدواج به سبک ایرانی»، «وقتی همه خوابیم»، «اخراجی ها»، «نهنگ عنبر»، و سریال های « روشن تر از خاموشی»، «کیف انگلیسی»، «کلاه پهلوی»، «ساله های مشروطه»، و «معمای شاه» اشاره کرد.

 

این بازیگر فروردین ماه سال 1400 به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در تهران بستری بود و بعد از بهبودی با مراسم ویژه ای که کادر درمان این بیمارستان برای ترخیص وی برگزار کردند، از بیمارستان مرخص شد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها
الیمان 1400/02/09
اینم از نواب صفوی شهرمون 🤦

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.