2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
سریال های ماه رمضان تلویزیون مشخص شد + اسامی بازیگران سریال های رمضانی

سریال های ماه رمضان تلویزیون مشخص شد + اسامی بازیگران سریال های رمضانی

شبکه های یک، دو، سه و پنج سیما برای ایام ماه مبارک رمضان سریال های متفاوتی را در جدول پخش خود قرار داده اند.

به گزارش هنرنوشت، شبکه های مختلف تلویزیون هر ساله برای ایام ماه مبارک رمضان، سریال هایی مناسبتی را تدارک می بینند و برای ماه رمضان سال 1400 نیز شبکه های یک، دو، سه و پنج سیما سریال های متفاوتی را در کنداتور پخش خود قرار داده اند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

 

شبکه یک / سریال ماورایی احضار

 

 

شبکه یک سیما، سریال «احضار» را  به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در کنداکتور پخش قرار داده است و مخاطبان این شبکه می توانند هر شب ماه مبارک رمضان ساعت 22:15 شاهد پخش این مجموعه باشند.

 

با توجه به انتخاب این سریال برای ایام ماه مبارک رمضان، انتظار می رود این سریال مجموعه ای 30 قسمتی باشد.

 

سریال احضار با نام قبلی «دعوت نحس» همچنان در حال تصویربرداری است و  20 درصد پایانی این سریال همزمان با انجام مراحل فنی در حال تصویربرداری است.
 

در این مجموعه به نقد عرفان های کاذب پرداخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آنها همراه با ۲ تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آنها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود. با پیوستن محسن خواستگار قبلی مائده به این جمع حوادثی رقم می خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌ کند.

 

بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده اند عبارتند از:  آرش مجیدی، رضا توکلی،افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى.

 

 

کارگردان سریال «احضار» پیش از این سریال های «او یک فرشته بود»،  «تب سرد»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را کارگردانی کرده که از شبکه های تلویزیونی پخش شده است.
 
 
سایر عوامل سریال احضار عبارتند از مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی، برنامه‌ریز: مهدی آقایی، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، منشی صحنه: آرزو نیکپور، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ: امیر ولی‌خانی، عکاس و پشت صحنه: پریسا افخمی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر تدارکات: اکبر مهری، جانشین تولید: پرویز کاظم‌لو.

 

 

شبکه دو/ سریال بچه مهندس 4

 

 

فصل چهارم سریال «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما آماده شده است.

 

این سریال هر شب ماه رمضان ساعت 21:30 روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

 

داستان فصل چهارم نوشته  حسن وارسته است و برخلاف سه فصل گذشته که علی غفاری آن ها را کارگردانی کرده بود، این فصل به دلیل مشغله غفاری، با کارگردانی احمد کاوری جلوی دوربین رفته است.

 

بازیگران این فصل از بچه مهندس عبارتند از:  ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی.

 

سریال «بچه مهندس» از جمله سریال های پرمخاطب تلویزیون بود که به همین دلیل اکنون به فصل چهارم رسیده است و ماجرای دو فصل اول آن درباره کودکی و نوجوانی شخصیت جواد جوادی بود و سال گذشته در فصل سوم آن نیز قسمت جوانی و دانشجویی این شخصیت در خلال یک قصه پلیسی امنیتی روایت شد و در این فصل داستان ازدواج جواد جوادی با مرضیه توفیقی روایت خواهد شد.

 

یکی از حواشی این سریال که منجر به حذف بازیگر اصلی آن یعنی روزبه حصاری در نقش جواد جوادی شد، اختلاف نظر این بازیگر با تهیه کننده سریال در فصل چهارم بود و گفته شد که این بازیگر به دلیل درخواست رقم غیرمنطقی 200 میلیون تومانی برای دستمزد بازی در این فصل، با نظر سازندگان سریال از این مجموعه حذف شد و محمدرضا رهبری جایگزین او برای ایفای نقش جواد جوادی شد.

در خبرها اعلام شده بود که رقم دستمزد روزبه حصاری در فصل سوم این سریال 40 میلیون تومان بوده است.

 

بازیگران فصل چهارم سریال «بچه مهندس» عبارتند از : ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، رامین راستاد، بهنام شرفی، نسیم باقریان، کریم قربانی و امید روحانی.

 

 

شبکه سه/ سریال یاور

 

 

شبکه سه سیما برای ایام ماه مبارک رمضان، پخش سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی را در جدول برنامه های خود قرار داده است که زمان پخش این سریال نیز هر شب ساعت 20 اعلام شده است.

 

این سریال 30 قسمتی  ملودرامی اجتماعی است که در برخی از قسمت‌ها نیز با ژانر معمایی و تم جوانمردی همراه شده است.

 

بازیگرانی که در سریال «یاور» ایفای نقش می کنند، عبارتند از: داریوش ارجمند، امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و  اسماعیل محرابی.

 

داریوش ارجمند در این سریال در نقش یاور و امید علیمردانی در نقش رستم ایفای نقش کرده اند.

 

شبکه پنج/ سریال رعد و برق

 

 

سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی در 25 قسمت برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما آماده شده است که هر شب ماه رمضان ساعت 23 روی آنتن شبکه پنج می رود.

 

 

این سریال به تهیه کنندگی داوود هاشمی به موضوع مناطق سیل زده در استان گلستان و همچنین نمایش دادن گوشه‌ای از زحمات و تلاشگران در حادثه سیل این منطقه در دو سال گذشته اشاره دارد.

 

در این سریال پربازیگر، شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، شهین تسلیمی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوی، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی ایفای نقش کرده اند.

 

بهروز افخمی در برنامه «نوروزترین نوروز» درباره داستان این سریال گفته است: در این سریال ما متمرکز روی سیل استان گلستان شدیم و الان ما فصل اول سریال را می‌سازیم، شاید بعداً برای سیل خوزستان و سیل لرستان که ابعاد آن هم خیلی بزرگ‌تر از سیل گلستان بوده، فصل‌های بعدی را دوستان دیگر بسازند.

 

وی همچنین، سریال «رعد و برق» را  یک سریال حادثه‌ای با مایه‌های کمیک توصیف کرد و گفت: البته سریال و فیلم‌های کمدی حادثه‌ای ژانر شناخته شده‌ای است و اغلب فیلم‌های حادثه‌ای یک طنز و شوخ طبعی هم دارند چون اغلب انسان‌هایی که سر نترس دارند شوخ طبع هم هستند. در مجموع سریال مفرح و پرحادثه و پرماجرایی است.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.