2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
رویا جاویدنیا بازیگر  نقش خانم اخوان و مادر بهروز در سریال «هم بازی» و «سیاوش»

رویا جاویدنیا بازیگر نقش خانم اخوان و مادر بهروز در سریال «هم بازی» و «سیاوش»

رویا جاویدنیا به تازگی در دو سریال «هم بازی» در نقش مادر بهروز و در سریال شبکه نمایش خانگی «سیاوش»در نقش مادر مارال ایفای نقش کرده است.

به گزارش هنرنوشت، رویا جاویدنیا در سریال «هم بازی» که از 27 اسفندماه از شبکه دو سیما روی آنتن می رود، در نقش خانم اخوان، مادر بهروز ( کامران تفتی) ایفای نقش کرده است. این بازیگر همچنین در سریال «سیاوش» که از  پلتفرم نماوا در حال پخش است، در نقش مادر «مارال» ایفای نقش کرده است.

 

سریال «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی در تهران ادامه دارد. این سریال برای پخش در ایام نوروز برنامه ریزی شده است و تصویربرداری آن در دو گروه همچنان در حال انجام است.

 

زمان پخش این سریال ملودرام عاشقانه از 27 اسفندماه سال 99 ساعت 21:30 از شبکه دو سیما اعلام شده است.

 

علیرضا استادی و امیر کاظمی از بازیگران جدیدی هستند که در کنار  بازیگران دیگر این سریال شامل دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفرکوخانی، محیا دهقانی، مریم مومن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی، خیام وقار،زهره نعیمی، محمد حیدری، پولاد مختاری، هانیه غلامی، مهتاب شیروانی و با حضور، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی و بهنام تشکر، با هنرمندی، کمند امیر سلیمانی، رویا جاویدنیا و علیرضا اوسیوند ایفای نقش می کنند.

 

 

 

رویا جاویدنیا متولد 10 مرداد سال 1344 در تهران و دانش آموخته رشته سفالگری از جمله شاخه های هنری در بخش هنرهای تجسمی است که برای نخستین بار سال 84 به عنوان بازیگر وارد این عرصه شد. این بازیگر کارش را با تئاتر شروع کرد و  درچند سال اخیر با ایفای نقش در فیلم ها و سریال های مختلف به شهرت بیشتری دست یافته است.

 

جاویدنیا از 41 سالگی وارد سینما شد و با وسواسی که در انتخاب نقش هایش داشته است، توانسته به خوبی از پس نقش هایش برآید.

 

این بازیگر به دلیل رشته تخصصی خود در زمینه سفال و سرامیک با هنرمندان بسیاری از جمله بازیگران و کارگردانان سینما و تئاتر آشنایی و معاشرت داشته و به دلیل همین آشنایی پایش به بازیگری سینما و تئاتر باز شد. نخستین بار ایرج کریمی کارگردان فیلم «باغ های کندلوس» از او خواست تا در این فیلم نقش آفرینی کند که این دعوت در نهایت به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، به همکاری آنها منجر نشد اما جرقه اولیه ای برای کشاندن این هنرمند به سمت بازیگری سینما و تئاتر بود.

 

 

جاویدنیا، نخستین بار در فیلم «به آهستگی» ساخته مازیار میری جلوی دوربین رفت که همه سکانس های بازی او از این فیلم سانسور شد و بعد از این تجربه ناخوشایند، سرانجام در سال 1384 در فیلم «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندحقیقی نخستین بار روی پرده سینما رفت و در  سال 1385در فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به کارگردانی امیرشهاب رضویان ایفای نقش کرد.

جاویدنیا در سال 1391 در فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدی ایفای نقش کرد که با بازی درخشان خود توانست به شهرت برسد. این فیلم در فستیوال رم ایتالیا به عنوان بهترین کادر بازیگران شناخته شد و جایزه آن را رویا جاویدنیا دریافت کرد.

 

 

از جمله سریال هایی که رویا جاویدنیا بازی کرده است می توان به سریال «وضعیت سفید» و «حیرانی» اشاره کرد که سال 91 پخش شد و برای نخستین بار این بازیگر در قاب تلویزیون دیده شد.

 

وی پس از آن در سریال «راه شیری» در سال 93 جلوی دوربین رفت و سریال «سایه بان» ساخته برادران محمودی در سال 96 نیز از دیگر تجربیات او در ایفای نقش در سریال های تلویزیونی است که نقش مهشید مادر آرمان را بازی کرد.

 

رویا جاویدنیا در دومین همکاری خود با برادران محمودی در سال 98 در سریال «دلدار» ساخته نوید و جمشید محمودی ایفای نقش کرد که در شناخته شدن بیشتر او بسیار تأثیرگذار بود.

 

 

از جمله فیلم هایی که رویا جاویدنیا در آنها ایفای نقش کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سریال سیاوش(1399)

سریال همبازی(1399)

فیلم سوم آذرشهر(1397)

سریال دلدار(1397)

فیلم هفت و نیم(1397)

فیلم گیتی همسر علیرضا(1396)

سریال سایه بان(1396)

فیلم خیابان دیوار(1396)

فیلم بنفشه آفریقایی(1396)

فیلم در وجه حامل(1395)

فیلم وارونگی(1394)

فیلم به دنیا آمدن(1393)

فیلم چند روز بیشتر(1392)

فیلم گس(1391)

فیلم شبانه روز(1387)

فیلم بیداری(1387)

فیلم شیرین(1387)

سریال وضعیت سفید(1387)

فیلم مینای شهر خاموش(1385)

فیلم به آهستگی(1384)

فیلم عصر جمعه(1384)

فیلم وارنیش

سریال راه شیری

سریال حیران

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
حمیده 1400/01/23
من فیلمهای سینمایی خانم جاوید نیا را ندیده ام ولی سه تا سریال از ایشان کم وبیش دیده ام در همه شان نقش یک زن پولدار مغرور را بازی کرده . البته این نقشها تفاوتهایی دارند ولی فکر می کنم یک بازیگر باید نقشهای مختلف را تجربه کند نه اینکه نقشهایش شبیه هم باشند تا هنر بازیگریش بیشتر دیده شود.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.