2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بازیگر خاطره ساز قدیمی درگذشت

بازیگر خاطره ساز قدیمی درگذشت

یکی از بازیگران خاطره ساز قدیمی صبح امروز درگذشت.

به گزارش هنرنوشت، امیر نیکیار بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که مخاطبان تلویزیون هنوز  او را  با نقش خاطره انگیز « آقا نیکی» به یاد می آورند، صبح امروز 16 مردادماه بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

 

این بازیگر قدیمی که از او به عنوان یکی از  بنیان گذاران نمایش های طنز بعد از انقلاب یاد می شود، روز گذشته با وخیم شدن حال عمومی وی به بیمارستان منتقل شد ولی تلاش پزشکان نتیجه نداشت و این بازیگر از دنیا رفت.

 

امیر نیکیار متولد سال 1331 در  جنوب تهران بود که کار بازیگری را با تئاتر و از مراسم های مذهبی شروع کرد و از سال 1348 به شکل حرفه ای کار بازیگری را زیر نظر استادانی از جمله داریوش مودبیان و بهزاد فراهانی ادامه داد و بعدها با عضویت در کاخ جوانان با همراهی  پرویز پرستویی و نقی سیف جمالی تیم هنری راه اندای کردند.

 

وی در ادامه دستیار کارگردانی و مدیریت صحنه را تجربه کرد و وارد تلویزیون شد و در سریال «سلطان و شبان» و « قرن سرنوشت» دستیار کارگردان و مدیر صحنه بود. 

 

امیر نیکیار برای نخستین بار در برنامه «جنگ هفته» در تلویزیون دیده شد و  پس از آن در برنامه «جنگ شبانه» و دیگر برنامه های کمدی و طنز تلویزیون جلوی دوربین رفت.

 

نقش ماندگار «آقا نیکی» با آن کیف باریک و کوچک و بسیار معروفش با رفتاری ساده لوحانه و بهلول واری که داشت  در دهه 70 برای همه مخاطبان تلویزیونی شناخته شده بود و هنوز هم همه مردم او را با همین نقش به یاد می آورند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.