2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فتحعلی اویسی درگذشت

فتحعلی اویسی درگذشت

فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز 13 مهرماه درگذشت.

به گزارش هنرنوشت، فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده و در حالت کما قرار داشت، صبح امروز سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت.

 

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان بود که در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرد و بسیاری از مخاطبان نقش آفرینی او را  در مجموعه های طنز تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین» به یاد دارند.

وی همچنین در آثار ماندگاری از جمله «ناخدا خورشید»، «سرب»، «بانو»، «جهان پهلوان تختی» و «مومیایی 3» نیز ایفای نقش کرده بود.

 

 

فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۴ و دانش آموخته رشته کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود. او در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم «قدغن» از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

 

علیرضا اویسی فرزند زنده یاد فتحعلی اویسی با تایید خبر درگذشت پدرش به ایسنا گفت که  فردا چهارشنبه ۱۴ مهرماه، مراسم تشییع پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.