2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

چرا رضا کیانیان هامون فیلم مهرجویی نشد؟ + فیلم

رضا کیانیان به مناسبت هفتاد سالگی اش در گفتگویی به ماجرای بامزه پذیرفته نشدنش برای نقش هامون در فیلم داریوش مهرجویی اشاره کرد.

به گزارش هنرنوشت، رضا کیانیان که به تازگی تولد هفتاد سالگی اش را  جشن گرفته است، در گفتگویی با موزه سینما درباره زندگی و آثارش صحبت کرده است و در بخشی از این مصاحبه تصویری درباره ماجرای پذیرفته نشدنش برای نقش هامون در فیلم داریوش مهرجویی اشاره کرد.

 

خاطرات بامزه رضا کیانیان را از عزت الله انتظامی و داریوش مهرجویی و دلیل پذیرفته نشدنش برای نقش هامون را در ویدیوی بالا تماشا کنید.

 

رضا کیانیان متولد 29 خردادماه سال 1330 در تهران و بزرگ شده در مشهد است که در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی پرداخت و از   ۱۳۴۵ با کمک برادرش وارد فضای تئاتر شد و به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت.

 

وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم «تمام وسوسه‌های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد.

 

«کیمیا» ساخته احمدرضا درویش و « آژانس شیشه‌ای» از جمله آثار موفق او در سینماست.

 

وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. همچنین برای بازی در فیلم خانه‌ای روی آب نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.

 

فیلم‌های سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از جمله اثار شاخص این بازیگر است.

 

همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.