2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جای خالی استاد شجریان در دفتر کارش + عکس

جای خالی استاد شجریان در دفتر کارش + عکس

این روزها شرکت دل آواز محل کار استاد شجریان غرق در سکوتی اندوهبار است.

به گزارش هنرنوشت، کانال تلگرامی خانه شجریان، عکسی از اتاق کار اسطوره آواز ایرانی در شرکت دل‌آواز منتشر کرده و نوشته است: «این‌جا، محل اصلی فعالیت‌های استاد شجریان، اعم از تمرین و آموزش و ... بود و روزگاری قلب تپنده‌ موسیقی ایرانی محسوب می‌شد که این روزها در سکوتی تلخ به سر می‌برد.»

 

 

 

 

 

محمدرضا شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (grammy awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرده بود.

 

همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

 

زنده یاد شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

 

شجریان که از او به عنوان اسطوره آواز ایران یاد می شود،  17 مهر سال 1399 بعد از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان درگذشت و در جوار آرامگاه فردوسی در مشهد به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.