2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
کنایه کیهان کلهربه مدیریت حضور مردم در مراسم تدفین استاد شجریان

کنایه کیهان کلهربه مدیریت حضور مردم در مراسم تدفین استاد شجریان

کیهان کلهر با کنایه به شیوه مدیریت حضور مردم در مراسم تدفین استاد شجریان درباره علت غیبتش در این مراسم توضیح داد.

به گزارش هنرنوشت، کیهان کلهر، نوازنده سرشناس کمانچه که کنسرت‌های مشترک بسیاری را همراه با محمدرضا شجریان،  همایون شجریان و حسین علیزاده در سراسر جهان برگزار کرده است، درباره غیبتش در مراسم تشییع پیکر استاد  محمدرضا شجریان توضیحاتی را ارائه کرد.

 

 

 این نوازنده در گفتگویی در این باره گفته است: دوست داشتم در کنار خانواده عزیز شجریان حضور می‌داشتم. همدرد خانم‌ها فرزانه و افسانه و مژگان بزرگوار و برادرم همایون عزیز و رایان نازنین هستم. اما دوست نداشتم تا وقتی که زنده‌ام و اختیارم تحت اراده من است این طرف حصار آهنین روی صندلی نشسته باشم و مردم آن طرف حصار چشم‌شان به ما نشسته‌ها باشد.

 

کیهان کلهر بعد از درگذشت استاد شجریان با انتشار آوازی از این هنرمند در صفحه اینستاگرامش نوشت:  اگر هزار چشم داشتم و هزار چشمه‌ اشک روان، این داغ که بر قلبم نشسته را سرد نمی‌توانستم کرد.

 

نه، درد فراق و فقدان محمدرضا شجریان را به کلام نخواهم آورد، اما شرح زیستنش را چرا.

 

بعید و دور می‌بینم کس دیگری، به بلندای مسندی که او بر آن تکیه زده برسد. مسندی که ارکانش اگرچه طی هجوم و تاخت و تاز یونانیان و اعراب و مغولان و جاهلان و متعصبان از گذشته تا امروز بارها لرزیده، اما هنوز پابرجاست. مسندی که بر قلبهای مردم این خاک استوار است.

 

همه داغدارند، من نیز، اما بر این مرگ اشک نمی‌ریزم چرا که او زندگی را به زیباترین صورت زندگی کرد. نسل آینده‌ی اهل فرهنگ و خصوصا دلدادگان آواز ایرانی از درخت تناوری چون شجریان جوانه میزند همانطور که او بر ریشه‌های عمیق فرهنگ کشورمان جوانه زد و طی راهی پر مشقت رشد کرد و سر به آسمان سایید.

 

همه ما به اقبالِ این هم‌عصری بسیار ازو آموخته‌ایم، اما سلوک و رفتاری که ما پس از مرگ او می کنیم مبین این خواهد بود که شجریان چه اثری در مردم و مخاطبانش گذاشته است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.