2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
الهام  چرخنده در عراق چه می کند؟ + عکسی از چرخنده و همسرش حجت الاسلام درویشی

الهام چرخنده در عراق چه می کند؟ + عکسی از چرخنده و همسرش حجت الاسلام درویشی

الهام چرخنده درباره اقامتش در کشور عراق و شهر کربلا به همراه همسرش حجت الاسلام سیدمحمد درویشی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش هنرنوشت،  الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون، در تازه ترین گفتگوی خود درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اقامت وی در کشور عراق توضیحاتی ارائه کرد.

 

بیشتر بخوانید: 

الهام چرخنده ساکن عراق شد / ازدواج با یک روحانی و سکونت در کربلا

 

چرخنده در این زمینه گفت: «بنده به مدت سه سال است که همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی می‌کنم و این روزها که بنا به شرایط بیماری کرونا امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائب‌الزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم.»

 

وی در همین راستا ادامه داد: «اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که امام حسین (ع) پذیرای من در این شهر باشند.»

 

 

چرخنده درباره احتمال بازگشت خود به کشور گفت: «مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی می کنم، طی این مدت بارها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد.»

 

وی درباره فعالیت‌های خود در شهر کربلا توضیح داد: «به اندازه توان و وسعم در این شهر عزیز به فعالیت های فرهنگی می‌پردازم. به هر حال هر جا فرصتی برای نوکری امام حسین (ع) باشد من با سر می روم، خوشخبتانه از وضعم در شهر کربلا و زندگی در عراق راضی هستم.»

 

همزمان با این گفتگو تصویر جدیدی هم از الهام چرخنده به همراه همسر روحانی اش، حجت الاسلام سید محمد درویشی در افتتاحیه‌ی جشنواره فیلم مقاومت منتشر شده است که دیروز، ۳۱ شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

الهام چرخنده متولد ۱۳۵۷ در کاشان است.

او فعالیت بازیگری خود را در سال ۷۵ با بازی در فیلم سینمایی عروسی مهتاب به کارگردانی خسرو ملکان آغاز کرد.

چرخنده علاوه بر بازیگری، مستندسازی را هم تجربه کرده و سابقه ی فعالیت به عنوان ترانه سرا و خواننده را هم دارد. او یک آلبوم موسیقی هم ضبط کرده است.

او و همسر سابقش، فرشید نوابی در دهه ی ۸۰ مجری برنامه ای به نام «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره ای مهاجر بودند که برنامه ای به سبک امریکن آیدل بود.

 

الهام چرخنده اما بیش از فعالیت هنری اش، با تغییر  عقاید مذهبی و اظهارنظرهای جنجالی اش پس از این تغییر شناخته می شود.

 

وی  در سال ۹۲ چادری شدن خود را اعلام کرد و به گفته ی خود وی او با حکمی از سوی رهبر انقلاب سفیر حجاب و عفاف شد.

 

الهام چرخنده در سال ۹۳ به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به عیادت رهبر انقلاب رفت که پس از انجام عمل جراحی دست در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بودند. در این دیدار چرخنده انگشتری را به رهبر انقلاب هدیه کرد و گفت: «من از زمانی که حجاب چادر را انتخاب کردم، آرزو داشتم آیت الله خامنه ای را ببینم.خدا را شاکرم که توفیق زیارت ایشان را نصیب من کرد. من با دیدن ایشان روزی خودم را تا آخر عمر گرفتم. من پس از چادری‌شدن در حرم حضرت معصومه(س) دو انگشتر هدیه گرفتم. یکی از این دو انگشتر مردانه بود که از سوی حرم حضرت سیدالشهداء(ع) به من اهدا شد و من هم، روز گذشته این انگشتر را به نیت شفا و به نیت اینکه سایه ایشان روی سر ما باشد، با تمام وجود به رهبر انقلاب تقدیم کردم.»

 

چرخنده در یکی از سخنرانی‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود. پیش از او فرج‌الله سلحشور هم چنین مطلبی را گفته بود که از دیدگاه هنرمندان توهین‌آمیز بود.

 

وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنواره‌ی مردمی ادعا کرد که ۳،۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

 

الهام چرخنده در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینه‌ی دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

 

چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژه‌ی یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد در این پروژه حضور نخواهند یافت.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.