2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تکلیف برگزاری امتحانات پایان سال مدارس چه شد؟/ پاسخ وزیر

تکلیف برگزاری امتحانات پایان سال مدارس چه شد؟/ پاسخ وزیر

وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره شرایط برگزاری امتحانات پایان سال مقاطع مختلف تحصیلی توضیح داد.

به گزارش هنرنوشت، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، با اشاره به اینکه رصد شبکه شاد نشان‌دهنده حضور ۶۰ درصد از دانش‌آموزان در این شبکه است، گفت: باقیمانده ۴۰ درصدی دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه‌های تلویزیونی سراسری یا تلویزیون‌های استانی یا بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد اینترنت رایگان برای شبکه شاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: مصوبه‌ای در این ستاد تصویب شد که طبق آن اعمال اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد تکلیفی برعهده وزارت ارتباطات است. تا کنون توانستیم بخشی از این مصوبه را اجرا کنیم و اینترنت رایگان را در اختیار معلمان قرار دهیم و به جدیت به دنبال تداوم اینترنت رایگان برای سامانه هستیم.

وی افزود: در مناطق محروم و مرزی که تعداد دانش‌آموزان کمتر است، کلاس‌های حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی تشکیل شده است و دانش‌آموزان و معلمان با رعایت فاصله اجتماعی در این کلاس‌ها حضور دارند.

ارزیابی پایان سال تحصیلی دانش آموزان مقاطع مختلف


وزیر آموزش و پرورش درباره ارزیابی پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف نیز گفت: ارزیابی در دوره ابتدایی به صورت ارزشیابی توصیفی است که معلمان می‌توانند بدون برگزاری آزمون و با توجه به عملکرد دانش‌آموزان برای آنها نمره‌ای مناسب درنظر بگیرند. ولی در باقی مقاطع تلاش می‌کنیم اگر بتوانیم آزمون‌ها را حضوری برگزار کنیم. اما اگر امکان برگزاری آزمون حضوری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت وجود نداشته باشد، امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ملاحظه‌ای از طرف وزارت بهداشت نباشد، در پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه امتحانات نهایی به مدت ۳ هفته برگزار خواهد شود و بعد از ۳ هفته وقفه، داوطلبان کنکور در آزمون خود شرکت خواهند کرد. برای باقی پایه‌ها غیر از ابتدایی و دوازدهم مسئله در حال بررسی است ولی ظرفیت برگزاری آزمون در سامانه شاد وجود دارد که در صورت مجاز نبودن به برگزاری امتحان حضوری، بتوانیم آزمون‌ها را از طریق بستر مجازی شاد برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.