کد خبر : 22318 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند - 15:17
فروغ قجابگلی بازیگر نقش طلا خانم در سریال زیرخاکی 2 فروغ قجابگلی از بازیگران جدید سریال «زیرخاکی 2» است که با ایفای نقش طلا خانم به جمع بازیگران این مجموعه اضافه شده است.

به گزارش هنرنوشت، فروغ قجابگلی از بازیگران پرکار در عرصه تئاتر است که در فصل دوم سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان در نقش طلا خانم ایفای نقش کرده و به جمع بازیگران این سریال کمدی اضافه شده است. 

 

این بازیگر تئاتر در سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی که ماه رمضان سال جاری از شبکه سه سیما پخش شد،  در نقش عفت همسر جابر (شاگرد یاور)  نیز ایفای نقش کرده بود.

 

 

 

زندگینامه فروغ قجابگلی:

 

فروغ قجابگلی متولد  ۱۷ دی ۱۳۴۹ در دزفول و دانش آموخته علوم هنری از دانشگاه تربیت معلم و کارشناسی بازیگری و کارگردانی  از دانشکده غیرانتفاعی عالی جهاد دانشگاهی است که کار هنری خود را از صحنه تئاتر آغاز کرده است و در نمایش های بسیاری روی صحنه رفته است.

 

‏از جمله نمایش هایی است که فروغ قجابلگی به عنوان بازیگر روی صحنه رفته است می توان به خرقه ارغوانی، ‏حصیر خونین، ‏راز چشمه، ‏گلی در خارستان، ‏خواستگاری، سرود مبارزان، ‏مستانه، ‏یک ستاره بیرون، مفر، مضحکه پهلوان و نوبهار، چنانت دوست می‌دارم، ‏خط، ‏دور گردون، ‏مضحکه شبیه قتل، ‏سیزده، ‏اعترافاتی درباره زنان، ‏تیاتر اجباری، ‏چراغ‌ها را خاموش نکنید، ‏دینه گومارو، ‏روزی روزگاری آبادان، ‏شب مویه‌ها، ‏تکیه ملت، ‏وزیرخان لنگران، ‏خیال روی خطوط موازی اشاره کرد.

وی همچنین در نمایش های، ‏قصه جنگل سبز، زیبای خفته، قهوه داغ داغ بنوشید، ناخوانده و ‏جای دیگر  نیز به عنوان کارگردانی حضور داشته است.

 

فروغ قجابگلی در نمایش «اعتراقاتی درباره زنان» به کارگردانی رضا حامدی خواه

 

 

این بازیگر تئاتری، در سال  ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم «تهران، شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن شد.

 

در کارنامه بازیگری تئاتر  فروغ قجابگلی جوایز متعددی دیده می شود که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جایزه  دوم کارگردانی برای نمایش «آواز جان سوخته» در اولین جشنواره منطقه‌ای‏ بهبهان،

دیپلم افتخار بازیگری برای نمایش «یک ستاره بیرون» در جشنواره تئاتراستانی تهران،

جایزه بازیگری برای نمایش «آپارتمان» در ششمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس‏،

جایزه بازیگری برای نمایش «آخرین مروارید» در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،

دیپلم افتخار بازیگری برای نمایش «خط» در هشتمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس،

جایزه بازیگری برای نمایش «دور گردون» در سیزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ۳ کشور،

‏دیپلم افتخار بازیگری«دور گردون»در نهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس و

جایزه بازیگری برای نمایش «مضحکه شبیه قتل» در نخستین جشن بازیگر اشاره کرد.

 

این بازیگر تئاتری در فیلم های سینمایی مختلفی نیز ایفای نقش کرده است که فیلم های زیر از آن جمله است: 

تهران: شهر عشق ، خواب است پروانه، روشن، خاموش، روشن ، قلقلک، متولد ماه مهر، یلدا، خاله سوسکه، دنده معکوس، گردان آبنبات چوبی، چهارشنبه‌سوری

 

همچنین در سریال های تلویزیونی خاک سرخ، مسافرخانه سعادت، قرعه، علی‌البدل، خانه‌ای در تاریکی، کوله پشتی و هم‌گناه نیز ایفای نقش کرده است.

 

سریال «زیرخاکی 2»:

 

فروغ قجابگلی در فصل دوم سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان نیز ایفای نقش کرده است.

 

فصل دوم «زیرخاکی» با حضور ستاره پسیانی و فروغ قجابگلو در کنار پژمان جمشیدی و ژاله صامتی همچنان در مرحله تصویربرداری است و هنوز مشخص نیست که در چند قسمت ساخته می شود و آیا همچنان گزینه ای برای پخش در ماه رمضان سال 1400 است یا خیر.
 

 
فصل اول «زیرخاکی» با تلاش ناکام فریبرز باغبیشه (پژمان جمشیدی) برای خروج از کشور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به پایان رسید. حالا مخاطبان این سریال برای تماشای فرجام دردسرهای فریبزر و خوش‌شانسی‌ها و ناکامی‌هایش، باید منتظر پایان تولید فصل دوم و پخش آن از تلویزیون باشند.

 
بازیگران فصل دوم «زیرخاکی» تولید سیما فیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مهری آل آقا، مریم سرمدی، امید روحانی، اصغر نقی زاده، محمدرضا فرزام، رایان سرلک و ستاره پسیانی، با حضور هومن برق‌نورد.

عوامل این سریال عبارتند از مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی، مدیر برنامه ریزی: فرزاد رحمانی، طراح گریم: عباس عباسی، دستیار یک کارگردان: میثم نجفی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، آهنگساز: آرش بادپا، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیران تدارکات: حسین لنجابی، مهران مداحیان، مهدی محمدی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

انتهای پیام/