کد خبر : 223081 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهريور - 12:34
طرز تهیه یک غذای گیاهی سالم و خوشمزه / راتاتویی فرانسوی را چطور بپزیم؟ راتاتویی یک غذای گیاهی است که خاستگاه آن کشور فرانسه است اما در کشور ما نیز علاقه مندان خود را دارد.

به گزارش هنرنوشت، راتاتویی نوعی غذای کاملا گیاهی است که با استفاده از سبزیجاتی شامل کدو و بادمجان آماده می شود و خاستگاه اصلی آن نیز کشور فرانسه است اما این غذا طرفداران خود را در کشور ما دارد و با ذائقه مردم ایران نیز هماهنگ است.

 

مواد لازم برای تهیه راتاتویی فرانسوی:

 

۱ عدد بادمجان
۱ عدد کدو
۱ عدد پیاز
۲ عدد گوجه فرنگی
۱ قاشق چای خوری سیر رنده شده
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه راتاتویی فرانسوی 

 

طرز تهیه و دستور پخت راتاتویی فرانسوی:

 

سس راتاتویی یکی از مهمترین بخش های تهیه این غذاست که طعم ویژه ای را به آن می دهد.

 

مواد لازم برای تهیه سس راتاتویی:

رب گوجه فرنگی

سیر رنده شده

پیاز

روغن زیتون

فلفل

زردچوبه

نعنا 

ریحان

 

طرز تهیه سس راتاتویی:

 

تهیه این سس بسیار ساده است و کافی است فقط همه مواد لازم آن را شامل  رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، پیاز، کمی روغن زیتون، فلفل و زرچوبه و نعنا و ریحان را تفت دهید.

 

حالا بادمجان، کدو، گوجه و پیاز را به صورت حلقه ای خرد کنید، روی آنها نمک بپاشید و سس راتاتویی را که آماده کرده اید، در کف ظرف  مورد نظرتان بریزید و این سبزیجات را درون آن به صورت کاملا فشرده بچینید و در آخر روی آنها روغن زیتون بریزید.

 

برای پختن راتاتویی باید روی ظرف آن را با فویل پوشانده و چند سوراخ برای خارج شدن بخار آن ایجاد کنید و سپس آن را برای مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید و بعد از آن که راتاتویی شما کاملا پخت می توانید آن را بدون پوشش فویل، گریل کنید تا سبزیجات شما برشته شود.

راتاتویی شما آماده است. نوش  حان.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/