کد خبر : 22216 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱ اسفند - 08:07
کرونای انگلیسی به کل کشور رسید / شیوع در سنین 5 تا 17 سال به گفته ایرج حریرچی، کرونای انگلیسی در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و کودکان، نوجوانان و جوانان عامل پخش این ویروس هستند.

به گزارش هنرنوشت، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در برنامه خبری ساعت ۲۱  درباره  وضعیت شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور هشدار داد: باید فرض کنیم ویروس کرونای نگلیسی در سراسر کشور وجود دارد و همه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و به محض مشاهده علائم کرونا  باید بسیار سریع به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند.

 

معاون کل وزیر بهداشت با تأکید بر پرهیز از هر گونه خوددرمانی گفت: خوددرمانی در این مورد بسیار خطرناک است و مردم از مراجعه یا مشاوره با نیروهای خارج از سیستم درمانی خودداری کنند.

 

حریرچی با اشاره به آمار مبتلایان اخیر یادآور شد: امروز بیش از ۸ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا داشتیم که با توجه به اینکه درصد ثبت تست‌های مثبت ما هم افزایش یافته، باید فرض کنیم که این ویروس در همه جای کشور وجود دارد.

 

معاون کل وزیر بهداشت با بیان این که  جوانان و کودکان بیشتر به این نوع ویروس جهش یافته مبتلا می‌شوند، از مردم خواست که همچنان پروتکل های بهداشتی را شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

 

وی همچنین درباره استان هایی که بیشترین درگیری را با ویروس کرونای انگلیسی دارند، توضیح داد: کرونای انگلیسی در استان های تهران، البرز، خوزستان و قزوین بیشتر دیده شده است و موارد ابتلا در سن ۵ تا ۱۷ سال افزایش یافته است به طوری که در استان تهران از ۴ درصد به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

حریرچی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان عامل پخش کرونای انگلیسی هستند و می‌توانند افراد دیگر و به ویژه بزرگسالان را مبتلا کنند. همچنین در موارد زیر ۱۲ سال نیز بستری ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان خطرناک بودن ویروس کرونا یادآور شد:  کرونا ویروس قدرت سرایت بسیار زیادی دارد به طوری که ظرف چند روز می‌تواند بیمار  را بستری کرده و  طی  ۲ تا ۳ روز به سرعت تکثیر شود.

 

حریرچی همچنین تأکید کرد که علائم کرونای انگلیسی با کرونای قبلی مشابه است و  تا زمان انجام واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند ضمن این که احتمال ابتلای مجدد کسانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام/