کد خبر : 21864 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۲ دي - 11:37
ماجرای جالب مدل شلوار فاطمه معتمدآریا در برنامه همرفیق + فیلم مرضیه برومند در برنامه همرفیق ماجرای جالبی از مدل شلوار فاطمه معتمدآریا در جشنواره فجر را تعریف کرد.

به گزارش هنرنوشت، چهارمین برنامه همرفیق با اجرای شهاب حسینی، این هفته میزبان مرضیه برومند و فاطمه معتمدآریا بود که در بخشی از این برنامه مرضیه برومند به ماجرای جالب مدل شلوار معتمدآریا در جریان جشنواره فجر اشاره کرد.

 

این ویدیو را در بالا می توانید تماشا کنید.

 

زندگینامه فاطمه معتمدآریا:

 

فاطمه معتمدآریا متولد فروردین ۱۳۴۱ در تهران از  بازیگران بسیار توانمند و شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون است که در آثار فیلمسازان مطرح و نام آوری از  جمله بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف ایفای نقش کرده است.

معتمدآریا برای نخستین بار همکاری خود را با تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ «مدرسه موش‌ها» در سال ۱۳۶۰ آغاز کرد و بعد از آن در سریال معروف و به یادماندنی «محله برو بیا» حضور یافت و به طور حرفه ای از سال۱۳۶۴  با فیلم «جدال» وارد سینما شد و پس از آن به ایفای نقش در فیلم های «جهیزیه ای برای رباب» و «تحفه ها» در سال 65 پرداخت.

 

وی در ۱۳۶۹ برای نخستین بار در سریال تلویزیونی « گل پامچال» بازی کرد و عنوان اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما را در کارنامه هنری خود دارد.

 

حضور فاطمه معتمدآریا در کنار  ایرج طهماسب و حمید جبلی به ایفای نقش های بسیار درخشان انجامید و این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و همچنین زیر درخت هلو به عنوان یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران شناخته شدند.

 

فاطمه معتمدآریا تاکنون چندین بار برنده جایزه اول بازیگری در نقش اول زن و یا نقش مکمل زن  از جشنواره های مختلف داخلی و خارجی شده است که برخی از این فیلم ها عبارتند از: برهوت، مسافران، هنرپیشه، همسر، اینجا بدون من، آبا جان، خنکای ختم خاطره.

 
این بازیگر شاخص سینمای ایران برای ایفای نقش در بسیاری از آثار سینمایی نیز نامزد دریافت جایزه بوده است.
 
 
زندگینامه مرضیه برومند:
 

مرضیه برومند نیز متولد  ۱۷ خرداد ۱۳۳۰ در تهران از کارگردانان نام آشنای ایرانی و دانش آموخته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

 

او در یک خانواده هنرمند زندگی کرده است. خواهرش راضیه برومند بازیگر و نویسنده و خواهر دیگر او  احترام برومند مجری و بازیگر و و همسر زنده یاد داوود رشیدی بود و طاهره برومند نیز  خواهر دیگر اوست که همسر عادل بزدوده از عروسک‌گردانان پیشکسوت ایران است.

 
«خونه مادربزرگه» و «مدرسه موشها» از جمله ساخته های بسیار معروف مرضیه برومند است که راضیه برومند هم در آن صداپیشگی کرده است و همچنین سریالهای  «کتابفروشی هدهد»، «زی زی گولو» و «همه بچه های من» نیز  نوشته راضیه برومند بود که مرضیه برومند آنها را کارگردانی کرده است.
 

انتهای پیام/