کد خبر : 21804 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي - 10:32
بازیگران فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی معرفی شدند فیلمبرداری نهمین فیلم اصغر فرهادی با عنوان «قهرمان» به پایان رسید و این فیلم وارد مرحله تدوین شد.

به گزارش هنرنوشت، فیلم «قهرمان» نهمین ساخته اصغر فرهادی کارگردان نام آشنای ایران در سطح بین المللی است که با اتمام 75 جلسه فیلمبرداری وارد مرحله تدوین شد.

 

بازیگران این فیلم شامل چهره های جدید است و از میان بازیگران شناخته شده نیز می توان به امیر جدیدی ، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی (دختر اصغر فرهادی) اشاره کرد.

 

محسن تنابنده و امیر جدیدی

 

 

فرشته صدرعرفایی

 

 

سارینا فرهادی

 

 

با اتمام فیلمبرداری فیلم «قهرمان» هایده صفی یاری کار تدوین آن را آغاز کرده است.

 

بخش عمده ای از  فیلم قهرمان در شیراز فیلمبرداری شده و از بازیگران بومی این شهر نیز استفاده شده است.

 

گفته می شود که فیلم قهرمان اصغر فرهادی برای نمایش در جشنواره کن 2021 که بهار سال آینده برگزار می شود،  آماده می شود.

 

تهیه کنندگی این فیلم را در کنار اصغر فرهادی «الکساندر ماله‌گی» از کمپانی ممنتو فیلمز  بر عهده دارد. ماله‌گی با کمپانی ممنتو، تهیه کننده سه فیلم اخیر فرهادی بوده است و الکساندر مورو، نایب رئیس فروش و بازاریابی کمپانی ممنتو نیز تاکنون پخش بین‌المللی ۵ فیلم فرهادی را بر عهده داشته است.

 

الکساندر مورو درباره ساخته اخیر اصغر فرهادی گفته است: مفتخریم که یک پروژه جدید سینمایی از سینماگر مؤلف بزرگ، اصغر فرهادی ارائه دهیم؛ او کارگردانی ثابت قدم و استاد تعلیق است که مخاطبان را به سینما می‌کشاند. فیلمنامه قهرمان فوق‌العاده است و به بسیاری از مسائل روز و معاصر جوامع مدرن می‌پردازد.

 

اصغر فرهادی فیلمنامه نویس، کارگردان و فیلمساز شناخته شده ایرانی است که تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

 

 در سال ۲۰۱۲ فیلم « جدایی نادر از سیمین» این کارگردان، برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و همزمان، نامزد دریافت جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اورژینال) برای این فیلم شد.

 

وی همچنین به خاطر همین فیلم برنده جایزۀ بهترین فیلم خارجی جایزۀ گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی شد.

 

اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه فیلم دیگر خود با عنوان «فروشنده» جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ را از آن خود کرد و همچنین فیلم «فروشنده» او موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

 

 سه جایزۀ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم «درباره الی» و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» از دیگر افتخارات اوست.

 

انتهای پیام/