کد خبر : 213036 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۵ مرداد - 13:41
افزایش دو برابری واردات واکسن / مجوز واردات واکسن فایزر و مدرنا صادر شد به گفته مسئولان مجوز واردات واکسن فایزر و مدرنا صادر شده و از پنجشنبه این هفته واردات واکسن افزایش دو برابری پیدا می کند.

به گزارش هنرنوشت، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو  به تسنیم گفت: ما مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، و  اجازه واردات واکسن فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود.

 

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز  پیش از ظهر امروز در گفتگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرد: از ۵شنبه همین هفته واردات واکسن ۲ برابر می‌شود و در هر هفته ۵ میلیون واکسن وارد کشور خواهد شد.

 

وی درباره تأمین داروهای مورد نیاز هم گفت: سه دارو خانه مربوط به هلال احمر از امروز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و در ایام تعطیلات پیشرو نیز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

 

وی افزود: اعلام آمادگی برای واردات بیشتر داروهای لازم بیماران نیز انجام شده و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افراد تأمین داروی افراد بی بضاعت در نظر گرفتیم که هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز هلال احمر از این خدمات استفاده کنند.

 

همتی به افزایش دو برابری واردات واکسن اشاره کرد و گفت: در همین راستا کار خوبی برای افزایش واردات واکسن انجام شد. تاکنون در هفته ۲.۲  تا  ۲.۴ میلیون واکسن وارد کشور می‌شد اما از ۵ شنبه همین هفته واردات واکسن ۲ برابر می‌شود.

 

وی افزود: چهاردهمین محموله واکسن نیز توسط هلال احمر وارد کشور شده و این جمعیت تاکنون مجموعاً ۱۶ میلیون دز واکسن وارد کرده است و از ۵ شنبه نیز با ظرفیت دو برابری بحث واردات را پیگیری خواهیم کرد.

 

همتی همچنین گفت: از هفته آینده در هر هفته ۵ میلیون دوز واکسن از منابع معتبر وارد کشور می‌شود. در شهریور ماه نیز ۲۰ میلیون دوز واکسن کووید وارد خواهد شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره بر واردات واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال اظهار کرد: برای افراد زیر ۲۰ سال نیز رایزنی‌ها شده و واردات واکسن ویژه گروه‌های خاص را پیگیری خواهیم کرد. ویژگی این واکسن‌ها تک دوزی بودن و محدود بودن منابع آنها است و قرار است در مرحله اول مقداری وارد شود.

 

همتی تاکید کرد: گروه هدف اول واکسن‌های زیر ۲۰ سال و گروه‌های خاص، دانش آموزان و سپس مادران باردار و شیرده است.

 

وی یادآور شد: واکسن‌های وارداتی نیز بیشتر از کشورهای شرقی و تعدادی از کشورهای غربی وارد می‌شود و در حال رایزنی هستیم.

 

انتهای پیام/