کد خبر : 173001 تاریخ : ۱۴۰۰ جمعه ۱۵ مرداد - 11:45
ارشا اقدسی بازیگر و بدلکار سینمای ایران درگذشت ارشا اقدسی بازیگر و بدلکار سینمای ایران که در لبنان دچار حادثه رانندگی در صحنه فیلمبرداری شده بود، درگذشت.

به گزارش هنرنوشت، ارشا اقدسی، بازیگر و بدلکار معروف ایرانی که چند روز پیش در لبنان دچار حادثه رانندگی حین فیلمبرداری یک فیلم تونسی شده بود، روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در بیمارستانی در بیروت از دنیا رفت.

 

قرار بود صبح روز دوشنبه ۱۱ مردادماه این بدلکار سرشناس عمل جراحی سنگینی را داشته باشد اما  یکشنبه شب اعلام شد که علائم حیاتی او بسیار کاهش یافته و به همین دلیل عمل‌های جراحی صبح دوشنبه او لغو شد و پس از آن نیز شانس زندگی او نیز حدود یک درصد اعلام شد.

 

پزشکان اعلام کردند که در هنگام حادثه ضربه بسیار سنگین و شدیدی به گردن ارشا وارد شده به طوری که برای چند ثانیه خون و اکسیژن به مغز او نرسیده است و به همین دلیل زمانی که ارشا اقدسی را به بیمارستان منتقل کردند،  قلب و تنفس او نیز از کار افتاده بود که پزشکان ناچار به تلاش برای احیای او شدند و بعد نیز او را در خواب مصنوعی قرار دادند.

 


ارشا اقدسی متولد سال 1361 در شهر تهران است. اقدسی در آغاز  مربی آی کیدو بود و همچنین اولین مربی بانجی ایران است که بعد از آشنایی با پیمان ابدی که سرمربی باشگاه او بود، وارد سینمای ایران شد و به عنوان بدلکار حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرد.

 

کاراته، مربی گری آی کیدو، اسب سواری، کمانگیری روی اسب، چتربازی، سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور، جوجیتسوی برزیلی و ورزش های رزمی از جمله فعالیت های این بازیگر و بدلکار سینمای ایران است.

 

او در بیش از ۸۰ فیلم و سریال به عنوان بدلکار حرفه ای حضور داشته است که از آن جمله می توان به فیلم های: «قانون مورفی»، «اشک‌ها و لبخندها»، «عملیات ۱۲۵»، «ساخت ایران»، «سقوط آزاد»، «رالی ایرانی»، «شوق پرواز»، »هوش سیاه ۲»، «خط ویژه»، «متروپل»، «بمب»، «به وقت شام»، «شبی که ماه کامل شد»، «قسم»، «ما همه باهم هستیم»، «مارموز»، «هزارپا»، «بارکد»، «گشت ارشاد ۲»، «پایتخت»، «شکارچی» (ساخت ایران و آلمان)، «مرگ روشنایی» (ساخت آمریکا)، «کنگ فو یوگا» (ساخت چین) و …اشاره کرد. 

 

 

انتهای پیام/