کد خبر : 162925 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - 11:08
امیر جدیدی به نخل طلای کن می رسد؟ / پیش بینی گاردین از موفقیت بازیگر ایرانی بر اساس پیش بینی گاردین، امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم کن به خود اختصاص می دهد.

به گزارش هنرنوشت، سایت معتبر گاردین در ساعات پایانی برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم کن، پیش‌بینی خود را  از برندگان احتمالی این جشنواره اعلام کرد و از امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به عنوان برنده احتمالی بهترین بازیگر مرد در این جشنواره نام برد.

 


پیش از این شهاب حسینی بازیگر فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی پنج سال پیش در همین جشنواره موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از این جشنواره شده بود و اگر امیر جدیدی نیز بتواند به این جایزه دست پیدا کند، دومین بازیگر ایرانی است که با فیلمی از اصغر فرهادی این جایزه را از آن خود می کند.

 

اصغر فرهادی کارگردان صاحب نام ایرانی است که تاکنون دوبار برای فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» برنده جایزه اسکار فیلم های غیر انگلیسی زبان شده است و از جشنواره فیلم کن نیز برای فیلم «فروشنده» جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر مرد  (شهاب حسینی) را دریافت کرده است.

 

فیلم دیگر این کارگردان با عنوان «گذشته» نیز در سال 2013  نامزد دریافت نخل طلای کن بود که در نهایت جایزه  نخل طلای بهترین بازیگر زن و جایزهٔ کلیسای جهانی جشنواره جهانی کن را به خود اختصاص داد.

 

 

بر اساس پیش‌بینی گاردین، برندگان احتمالی جشنواره فیلم کن سال 2021 به شرح زیر خواهند بود:

 

نخل طلایی: «ماشینم را بران»

جایزه بزرگ: «مموریا»

جایزه هیات داوران: «بدترین فرد در جهان»

بهترین کارگردان: شان بیکر برای «راکت قرمز»

بهترین فیلمنامه: ژاک اودیار، سلین سیاما و لئا میسیوس برای «پاریس منطقه ۱۳»

بهترین بازیگر مرد: امیر جدیدی در «قهرمان»

بهترین بازیگر زن: آچواک آباکار در «لینگوی»

 

انتهای پیام/