کد خبر : 162915 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۳ تير - 13:07
امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» کیست؟ + زندگینامه امیر جدیدی بازیگر فیلم «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی است.
به گزارش هنرنوشت، امیر جدیدی بازیگر فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان «قهرمان» است که به تازگی این فیلم در جشنواره کن به نمایش درآمده و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.
 
در ادامه با زندگینامه بازیگر این فیلم امیر جدیدی بیشتر آشنا می شوید:
 
 
 
زندگینامه امیر جدیدی:
 
 
متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳،  بازیگر سینما و تئاتر، مربی و بازیکن تنیس و دانش آموخته رشته کارشناسی در مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه آزاد اسلامی است. 
 
 
 
 
امیر جدیدی مدت ها به عنوان مربی تنیس فعالیت کرده است و با هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینما نیز در زمین تنیس آشنا شد که مربی گری این کارگردان را بر  عهده داشت و به پیشنهاد سیدی وارد عرصه بازیگری در عرصه تئاتر و سینما شد.
 
 
 
 
امیر جدیدی نخستین بار در سال 1389 با فیلم «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی جلوی دوربین رفت و با این فیلم وارد سینما شد و بعدها توانست خود را به عنوان یکی از بازیگران با استعداد و توانمند ایران تثبیت کند.
 
 
 
 
این بازیگر برای ایفای نقش در فیلم های «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» موفق به دریافت جایزه  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در فیلم های دیگری از جمله فیلم «من» و «روز صفر» نامزد دریافت جوایزی از جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره فیلم فجر شده است.
 
 
 
 
از دیگر فیلم های این بازیگر سینما می توان به فیلم های « پدیده، قاتل اهلی، اژدها وارد می شود، خنده های آتوسا، رخ دیوانه، پایان خدمت و سیزده (13) اشاره کرد.
 
وی همچنین در نمایش های «روایت ناتمام یک فصل معلق، کالیگولا، آوازه خوان و شاه ماهی روی صحنه رفته است که به خاطر بازی در نمایش «شاه ماهی» جایزه تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر را در سال  ۱۳۹۸ از آن خود کرد.
 
 
امیر جدیدی یکی از بازیگران فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی است که در جشنواره کن سال 2021 به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفت.
 
 
 
 
وی به همراه اصغر فرهادی و دیگر عوامل این فیلم در جشنواره کن سال 2021 حضور داشت.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/