کد خبر : 132819 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير - 23:22
چیکن استراگانف را فوری و نیم ساعته بپزید چیکن استراگانف از آن دسته غذاهایی است که می توانید خیلی فوری و در کمتر از نیم ساعت آن را بپزید.

به گزارش هنرنوشت، چیکن استراگانف از جمله غذاهای فوری است که در کمتر از نیم ساعت آماده می شود و برای مواقعی که عجله دارید و فرصت کافی برای پختن غذا ندارید می توانید این غذا را سریع آماده کنید.

 

چیکن استراگانف یک غذای کاملا مغذی است که می توان آن را همراه با برنج و یا با نان سرو کرد و اگر می خواهید که غذایتان رژیمی باشد می توانید خامه را از آن حذف کنید یا مقدار آن را به حداقل کاهش دهید.

 

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف:

 

فیله مرغ: ۶ عدد
پیاز خرد شده: ۱ عدد
 قارچ خرد شده: ۱ بسته
 سیب زمینی خلالی: به میزان لازم
 نمک و فلفل: به میزان لازم
خامه: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک لیوان
آرد: ۲ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
 

 

دستور پخت و طرز تهیه چیکن استراگانف:

 

 

ابتدا قارچ‌ها را به صورت حلقه‌ای و به صورتی که خیلی نازک نباشد، برش بزنید و فیله های مرغ را هم به صورت عمودی و نازک برش دهید.

 

اکنون قارچ ها را با کمی کره و یا روغن تفت دهید تا جایی که آب آن‌ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.

 

سپس پیازها را خلالی کرده و بعد آن  را کمی تفت دهید و زمانی که طلایی شدند، فیله‌های مرغ را به آن اضافه کرده و تفت دهید و سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا مرغ کاملا پخته شود.

 

در این مرحله قارچ ها را اضافه کنید.

 

در یک ظرف دیگر، شیر را داغ کنید و آرد را به آهستگی به آن اضافه کرده تا کاملا حل شود و این مخلوط را دائم هم بزنید تا غلیظ شود.

 

اکنون مخلوط  غلیظ شده شیر و آرد را به فیله های مرغ‌ تفت داده شده، اضافه کنید و بعد خامه را به این ترکیب اضافه کنید ولی اجازه ندهید که خامه زمان زیادی روی حرارت بماند چون می بُرد.

 

در این مرحله با سیب زمینی سرخ شده و یا چیپس خلالی روی غذا را تزیین کنید.

 

انتهای پیام/