کد خبر : 132766 تاریخ : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد - 16:42
ویدیویی قدیمی از مصاحبه با همایون شجریان + فیلم ویدیویی قدیمی از مصاحبه با همایون شجریان را مشاهده کنید.

به گزارش هنرنوشت، ویدیویی قدیمی از مصاحبه با همایون شجریان درباره ساز زدن و آواز خواندن او در شبکه های فضای مجازی منتشر شده است که در این ویدیو همایون درباره فعالیت های موسیقایی خود توضیح می دهد.

 

ویدیوی مصاحبه با همایون شجریان را در بالا تماشا کنید.

 

همایون شجریان فرزند خسرو آواز ایران زنده یاد محمدرضا شجریان، متولد  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ خواننده، آهنگساز و نوازنده تنبک و کمانچه است.

 

همایون از کودکی و با راهنمایی پدرش تکنیک و شناخت ریتم را زیر نظر ناصر فرهنگ‌فر و جمشید محبی آموخت. وی در زمینه آواز از پدرش آموزش دیده است و بعد هم وارد هنرستان موسیقی شد و ساز کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود برگزید.

 

این خواننده موسیقی سنتی ایران،  از سال ۱۳۷۰ همراه پدرش محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران با نواختن ساز تنبک همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در کنسرت‌ها با پدرش هم‌خوانی می کرد.

 

همایون اولین اثر خود را در نواختن تنبک با عنوان « یاد ایام» منتشر کرد.

 

اولین آلبوم همایون شجریان به عنوان خواننده با عنوان «نسیم وصل» در سال 82 منتشر شد. در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری منتشر کرد که با استقبال روبرو شد و پس از آن نیز چندین آلبوم موسیقی دیگر را روانه بازار کرد.

 

همایون شجریان در اسفند ۱۳۹۷ گواهینامه درجه یک هنری (معادل مدرک تحصیلی دکتری) در رشته «آواز» را از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کرد.

 

انتهای پیام/