کد خبر : 132765 تاریخ : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد - 16:32
نوشیدنی جذاب تابستانی با موهیتو طالبی + طرز تهیه موهیتو طالبی یک نوشیدنی خنک و جذاب تابستانی است که می تواند حال شما را بهتر کند.

به گزارش هنرنوشت، نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم بسیاری هستند که می توانید برای پذیرایی از میهمانانتان از آنها استفاده کنید ولی موهیتو طالبی یکی از جذاب ترین و خوش طعم ترین نوشیدنی های فصل گرما و تابستان است که طعم ویژه آن برای میهمانان شما به یادماندنی خواهد بود.

پس دست به کار شوید و دوستان و خانواده خود را به نوشیدن یک نوشیدنی ویژه با طعم فوق العاده دعوت کنید.

 

این نوشیدنی را هم می توانید در لیوان های مخصوص پذیرایی سرو کنید و هم از پوست خود طالبی به عنوان یک ظرف طبیعی استفاده کنید و شکل ظاهری نوشیدنی خود را نیز جذاب کنید.

 

موهیتو طالبی که با استفاده از نعنا و شکر و لیمو ترش به همراه طالبی تهیه می شود یک رسپی اسپانیایی است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه موهیتو طالبی:

 

طالبی ۱ عدد

لیمو ترش ۴ عدد

شکر ۴ قاشق غذاخوری

برگ نعنا به تعداد کافی

تکه های یخ قالبی به میزان لازم 

آب خنک ۲ پیمانه

 

 


طرز تهیه موهیتو طالبی:

 

ابتدا باید طالبی را به دو نیمه مساوی و کاملا صاف و یک دست تقسیم کنید و بعد از خارج کردن تخم های طالبی، با استفاده اسکوپ ساز تکه های طالبی را به شکل توپک های کوچک جدا کرده و در یک ظرف قرار دهید.

اگر می خواهید از پوست طالبی به عنوان ظرف نوشیدنی خود برای سرو کردن استفاده کنید، باید دقت کنید که هنگام جدا کردن گوشت این میوه، پوست طالبی را خیلی نازک نکنید تا بتوانید نوشیدنی را در آن بریزید.

 

برای آن که پوست طالبی در روی سطح صاف قرار بگیرد می توانید یک برش خیلی نازک در کف پوست طالبی ایجاد کنید که بتوانید آن را ثابت روی ظرف بگذارید.

 

حالا نوبت اضافه کردن شکر و برگ نعناست. باید شکر و چند برگ نعنا را آسیاب کنید و یا بکوبید و بعد با چند قالب یخ و دو لیوان آب خنک مخلوط کرده تا شکر در آن حل شود و بعد همراه با تکه های توپی طالبی درون پوست طالبی قرار دهید و به این مواد آب لیموی تازه اضافه کنید.

چند برش حلقه ای از لیمو ترش ها را به همراه چند برگ سبز نعنا را نیز می توانید برای تزیین این نوشیدنی روی موهیتو قرار دهید.

 

اگر از لیوان برای سرو کردن این نوشیدنی می خواهید استفاده کنید، بهتر است که تکه های طالبی را به همراه شکر، آب لیمو و چند برگ نعنا در مخلوط کن کاملا میکس کنید و بعد همراه با دو لیوان آب ترکیب کرده و در نهایت نوشیدنی را درون لیوان ها بریزید و با برش های لیمو و نعنا روی نوشیدنی را تزیین کنید.

 

انتهای پیام/