کد خبر : 132684 تاریخ : ۱۴۰۰ جمعه ۱۴ خرداد - 00:49
سام قریبیان بازیگر نقش برزو خان در سریال « کلبه ای در مه» سام قریبیان در سریال «کلبه ای در مه» در نقش برزو خان ایفای نقش کرده است.
به گزارش هنرنوشت، محمدسام قریبیان بازیگر نقش برزو خان در سریال «کلبه ای در مه» است که به تازگی پخش آن از شبکه سه سیما آغاز شده است و هر شب ساعت 20:45 از این شبکه روی آنتن می رود.
 
 
زندگینامه محمدسام قریبیان:
 
محمدسام قریبیان متولد  ١٣ دی ۱۳۵۸ در نیویورک و فرزند فرامرز قریبیان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران است که از سال 1364 بازی در مقابل دوربین را تجربه کرد و نخستین بار در فیلم سینمایی «گردباد» ساخته کامران قدکچیان ایفای نقش کرد.
 
 
فرامرز قریبیان به همراه پسرش محمدسام
 
 
این بازیگر در دو دهه 60 و 70 در چندین فیلم سینمایی از جمله « جدال در تاسوکی» به کارگردانی پدرش فرامرز قریبیان، «شکار خاموش» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و «ترانزیت» به کارگردانی علی سجادی حسینی ایفای نقش کرد.
 
این بازیگر سال 76 به عنوان مجری تلویزیونی در قاب تلویزیون دیده شد و در سال 77 نیز به منظور ادامه تحصیل در رشته کارگردانی سینما راهی آمریکا شد و اکنون دانش آموخته رشته کارگردانی سینما و مدیریت و اقتصاد سینماست.
 
سام قریبیان یک‌سال پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت و در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر به عنوان استاد میهمان به تدریس مشغول شد.
 
یکی از افتخارات این بازیگر دریافت جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم گناهکاران از جشنواره لوسرن سوئیس است و  برای این فیلم‌نامه، نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز شده است.
 
 
 
 
از جمله سریال هایی که این بازیگر در آنها ایفای نقش کرده است می توان به سریال های:  بیست، جشن خاطره‌ها، رهایی،  تنهایی لیلا، عالیجناب، 
ایراندخت، شاهرگ و کلبه ای در مه اشاره کرد.
 
وی همچنین در مجموعه نمایش خانگی«عالیجناب» به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشته است.
 
محمدسام قریبیان در دهه 90 نیز در چندین نمایش روی صحنه رفته است که از آن جمله می توان نمایش های : بوی قهوه و بلال و کباب،  یک کلیک کوچولو، نگاهمان می‌کنند، عذرخواهی از آقای امانوئل، سنترال پارک وست و  آهسته با گل سرخ را نام برد.
 
 
سریال کلبه ای در مه:
 

«کلبه ای در مه» عنوان سریال جدید شبکه سه سیماست که به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی به زودی از این شبکه روی آنتن می رود.

 

ماجراهای این سریال در اوایل دوران انقلاب اسلامی می گذرد  و در خلاصه داستان آن آمده است: «نقطه‌ای تیره در دل دریایی از روشنایی هنوز برای نگرانی زود است اما دل‌مان را به هیچ مسیر بی‌انتهایی خوش نکنیم که نتیجه‌اش تباهی است ...»

 

فرخ نعمتی، رزیتا غفاری، سام قریبیان، خشایار راد، حمید ابراهیمی، سیدمهرداد ضیایی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، حسام محمودی، مریم بوبانی، شیوا ابراهیمی،محبوبه اسدی، یاسمن جعفری،  سیاوش چراغی پور، سیده رویا حسینی، شهروز آقایی پور، مهرنوش مقیمی، مهدی مخبری و رضا جوشنی از جمله بازیگران این سریال هستند.

 

 

 
انتهای پیام/