کد خبر : 11613 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر - 12:24
رهایی مردی که 28 سال زندانی مادرش بود یک مرد ۴۱ ساله ی سوئدی که مادرش ۲۸ سال او را زندانی کرده بود بالاخره آزاد شد.

به گزارش هنرنوشت،  یک مرد ۴۱ ساله ی سوئدی که مادرش ۲۸ سال او را زندانی کرده بود بالاخره آزاد شد. این مرد را در شرایط بسیار بدی پیدا کردند، به طوری که تنها چند دندان برایش باقی مانده بود و تقریباً نه قادر به صحبت بود نه راه رفتن. این مرد سوئدی دچار سوء تغذیه ی شدید و پاهایش پوشیده از جراحات دردناک و زخم های باز بود.

 

به رسانه های سوئدی گفته شده وقتی پزشکان او را در آپارتمانی در استکهلم پیدا کردند، راه رفتن و صحبت برایش دشوار بود.

 

به گفته ی پلیس سوئد، یک زن ۷۰ ساله در پایتخت سوئد به ظن حبس پسرش در خانه به مدت ۳ دهه دستگیر شده است.

 

یک زن که از اقوام این مادر و پسر است و به حضور مرد سوئدی در آپارتمان مذکور مشکوک شده بود روز یکشنبه ی این هفته به طریقی به آنجا راه پیدا کرده و مرد ۴۱ ساله را در وضعیتی اسفبار پیدا کرده بود. این آشنا گفته پسر این زن احتمالاً نزدیک به ۳ دهه زندانی بوده است.

 

 

رسانه های مختلف سوئد به نقل از آشنایی که این مرد را یافته بود، گفته اند که وقتی او را پیدا کردند روی پتویی بر روی زمین دراز کشیده بود، دندانی در دهان نداشت، نمی توانست صحبت کند و بدنش مملوء از جراحت و زخم بود.

 

این مرد ۴۱ ساله به بیمارستان انتقال داده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

به گفته ی رسانه های سوئدی، پسر این زن را از حدود سن ۱۲ سالگی از مدرسه بیرون آورده بودند.

 

از آشنای این مادر و پسر نقل شده که وقتی این مرد ۴۱ را پیدا کردند در نزدیکی او روی دیوار دو تقویم مربوط به سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ بود و آپارتمان هم در هم ریخته بود.

 

پلیس سوئد گفته مادر این مرد اتهامات وارده به خود درباره ی حبس غیر قانونی و آزار و وارد کردن آسیب فیزیکی را رد کرده است.

 

هویت این مادر و پسر فاش نشده است.

 

هنوز علت حبس شدن این مرد عنوان نشده است. رسانه های سوئدی به نقل از برخی منابع گفته اند مادر مرد بیش از حد مراقب و حمایتگر بوده و این اتفاق بعد از حادثه ای افتاده که در گذشته برای خانواده ی آن ها رخ داده بود.

 

پلیس سوئد اعلام کرده بررسی ها آغاز شده و پیش بینی می شود تحقیقات درباره ی حقیقت ماجرا زمان زیادی ببرد.

 

رسانه های سوئدی گفته اند وقتی این مرد ۴۱ ساله را پیدا کردند روی یک پتو دراز کشیده بود که احتمالاً تخت او بوده و از طرفی آپارتمان به قدری شلوغ و در هم ریخته بود که فضای کمی برای رفت و آمد وجود داشت.

 

 

 

علاوه بر این رسانه ها می گویند آشنایی که مرد را پیدا کرده بود گفته صحنه ای که با آن رو به رو شده بود مثل فیلم های ترسناک بود و آنجا مملوء از ادرار، کثافت و گرد و غبار و یک بوی «فساد» بود.

 

این آشنا به رسانه های سوئدی گفته چندین سال بود که مشکوک شده بود پسر آن زن در آپارتمان مذکور حبس شده و وقتی شنید زن ۷۰ ساله در بیمارستان است، تصمیم گرفت آنجا را بگردد.

 

او گفته: «آن خانه خیلی سال بود که تمیز نشده بود. همه جا سکوت محض بود و جز یک تلویزیون بزرگ قدیمی که یک گوشه افتاده بود چیز دیگری در آنجا نبود.»

 

بعد از آن از گوشه ی تاریک آشپزخانه صدایی شنیده بود. او در اینباره گفته: «اول متوجه پاهایش شدم. وحشتناک بود. تا زانو پر از جراحت بود و زخم های باز. یک قسمت از پشت پایش سیاه شده بود و زیرش چرک جمع شده بود.»

 

 

مرد سوئدی به سختی صحبت می کرد. این آشنا گفته: «بیشتر از ۲۰ سال بود که ندیده بودمش، اما وقتی چشم در چشم شدیم اسمم را پشت هم زیر لب زمزمه کرد.»

 

همسایه های زن ۷۰ ساله گفته اند که وقتی از او درباره ی پسرش می پرسیدند، در جواب تنها می گفت «خوب است» و صحبت بیشتری در اینباره نمی کرد یا بحث را عوض می کرد.

 

آشنای این مادر و پسر به رسانه های سوئدی گفته: «در شوکم، قلبم به درد آمده اما در عین حال خیالم آسوده شده. ۲۰ سال منتظر چنین روزی بودند چون متوجه شده بودم که او پسرش را کاملاً کنترل می کند، ولی هرگز فکر نمی کردم تا این حد باشد.»

 

او در ادامه گفت: «این مادر توانسته بود این همه سال همه را فریب دهد. وحشتناک است که پسر او همه ی عمرش را از زندگی محروم بوده.»

 

 

منبع: روزیاتو

 

انتهای پیام/