کد خبر : 11303 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان - 19:03
اختصاصی هنرنوشت؛ بازیگر نقش بیژن (مصطفی) در سریال خانه امن از پیچیدگی های این نقش گفت / از کار کُمدی تا تروریست داعش کاظم برزگر بازیگر نقش بیژن (مصطفی) تروریست داعش در سریال خانه امن این نقش را دارای دو شخصیت مرموز ذکر کرد که بر اساس تحقیق شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار هنرنوشت، کاظم برزگر بازیگری است که این شب ها در  نقش بیژن تروریست داعش در سریال  پرمخاطب خانه امن ظاهر شده است، متولد 9 اسفندماه سال 1363 در تهران است و از سال 84 کار بازیگری را شروع کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

کاظم برزگر بازیگر نقش بیژن تروریست داعش در سریال خانه امن

 

این بازیگر جوان در گفتگو با خبرنگار هنرنوشت درباره چگونگی شروع کار بازیگری اش توضیح داد: بسیار به بازیگری علاقه داشتم و از این رو سال 84 در کلاس های بازیگری در یکی از آموزشگاه های هنری ثبت نام کردم و دکتر مهدی سقائیان و دکتر مسعود دلخواه از استادان من در این آموزشگاه بودند. بعد از دوره ای که با این استادان گذراندم، وارد تئاتر شدم.

 

 

وی درباره شروع کار حرفه ای اش در تئاتر بیان کرد: سال 85 اولین نمایش حرفه ای خودم را  به کارگردانی شهره اشتری کار کردم که یک نمایش کمدی با عنوان « بیا فالتو ببینم» بود. استعداد خوبی در آثار کمدی داشتم و بعد از این اجرا کارهای من در زمینه نمایش کمدی ادامه یافت و حالا بعد از همه این سالها به طور کلی تخصص من کار کمدی شده است ولی با این حال نمایش های مختلفی در سال های بعد بازی کردم.

 

برزگر درباره چگونگی ورودش به سریال خانه امن به خبرنگار هنرنوشت توضیح داد:  من دوستی داشتم به نام جاودان زرین که دستیار یک این سریال بود. ایشان من را به آقای معظمی کارگردان سریال معرفی کردند که بعد از آن با هم صحبت کردیم و بعد برای نقش بیژن یا مصطفی انتخاب شدم.

 

تفاوت کار کمدی و جدی

 

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تفاوت کار کمدی با غیرکمدی بیان کرد: کار کمدی انرژی بیشتری نیاز دارد و اکت بیشتری می خواهد. از دیدگاه خودم و جنس بازی خودم کمدی اکت بسیار بالایی می طلبد و نیاز به بازی بیرونی و  تیپ سازی های متفاوت و شیرین دارد اما در کار جدی یا تراژدی بستگی به سبک آن دارد. همان طور که کمدی هم سبک های متفاوت دارد اما فرقش این است که در کار کمدی صد در صد بیرونی کار می کنم با میمیک صورت و بدن زیاد کار می کنم و حرکات زیاد و شلوغی دارم اما در کار جدی و به ویژه در سریال خانه امن سعی کردم اول شخصیت سازی کنم.

 

برزگر در ادامه درباره نقشی که در سریال خانه امن بازی می کند، گفت: برای نقش بیژن تمام سعی من این بود که همه احساسش درونی باشد و به این منظور  سعی کردم  بیشتر از طریق چشم احساسم را بروز بدهم.

 

 

مشکل روحی شخصیت بیژن

 

برزگر در پاسخ به این سوال که چگونه به نقش بیژن به عنوان یک تروریست داعش رسیده و چقدر قبل از آن درباره داعش تحقیق و بررسی کرده است، اظهار کرد:  برای رسیدن به نقش روزی با آقای معظمی کارگردان سریال صحبت کردیم و صحبت هایی هم درباره  شخصیت بیژن داشتیم. قبل از آن هم درباره داعش خیلی تحقیق کردم که چرا به وجود آمدند، نگاهشان چیست و چه هدفی را دنبال می کنند. از سوی دیگر درباره شخصیت خود بیژن هم تحقیق و بررسی کردم. این که بیژن مشکل روحی دارد و آدم بسیار احساسی و زودرنجی است که خیلی زود تحت تأثیر شرایط قرار می گیرد و به اصطلاح جوگیر می شود، اینها حاصل بررسی های من روی این شخصیت بود.

 

بازیگر نمایش های کمدی، در ادامه تأکید کرد: بیژن فردی با دو شخصیت مجزاست که شخصیت بیژن بیشتر حول فعالیت های تروریستی داعش متمرکز است و شخصیت دیگر او به نام مصطفی کاملا با شخصیت بیژن متفاوت است.

 

وی افزود: روی شخصیت بیژن بیشتر به هدفی که داشت فکر می کردم و این که باید کاری را که بر عهده او بود با ایمان و بسیار پرقدرت به سرانجام می رساند. من سعی کردم نگاه او و هدفش را باور کنم  که امیدوارم از پس اجرای این نقش برآمده باشم. 

 

برزگر همچنین گفت: بیژن به دلیل حضور چند ساله اش در گروهک داعش آدمی با نگاهی سرد و یخ زده است که انگار روحش را از او گرفته اند و من هم از همین دیدگاه به شخصیت او نزدیک شدم.

 

شخصیت دو وجهی بیژن

 

بازیگر نقش بیژن در سریال خانه امن با اشاره به شخصیت دو وجهی این نقش یادآور شد: شخصیت دوم بیژن به نام مصطفی که در قسمت های بعدی شاهد آن خواهید بود،  شخصیتی بسیار متفاوت با بیژن است. مصطفی برخلاف بیژن آدم بسیار با احساسی است و به اصطلاح روح دارد که امیدوارم به خوبی از پس اجرای آن برآمده باشم.

 

 

 

کاظم برزگر که کارنامه پرباری در زمینه تئاتر کمدی دارد درباره سابقه کارهای تئاتری اش هم توضیح داد: هر کدام از نمایش هایی که کار کرده ام، ماجرای خاص خودش را دارد به طور مثال نمایش « ادوارد و ننه » به کارگردانی پیمان یاحقی و نویسندگی سیدحسن حسینی که در تئاتر شهر اجرا کردیم، نمایش موفقی بود و بازخوردهای خوبی گرفتیم.

 

 

در زمینه نمایشنامه خوانی هم نمایش پریزاد را در جشنواره فجر نمایشنامه خوانی کردیم که  استقبال خوبی شد و سال 94 هم در یکی از  جشنواره ها، نمایش « پرنده عشق » را  به کارگردانی محمد رحمانی اجرا کردیم که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر شدم. نمایش « قلقلی کجایی » را هم  با شهرام لاسمی که همان شخصیت قلقلی معروف سالیان پیش است،  کار کردیم که در این نمایش نویسندگی آن را بر عهده داشتم و سال 97 نیز  نمایش «گسل » را که یک نمایش آپارتمانی متفاوت بود اجرا کردیم که ماجرای جذابی داشت.

 

 

این بازیگر جوان در طول دهه 80 تاکنون در آثار مختلفی به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان حضور داشته است که  به شرح زیر است: 


سال 94: بیا فالتو ببینم به کارگردانی شهره اشتری 

سال 86: زندگی پرماجرا به کارگردانی پیمان صفا

سال 86: غضنفر آنلاین به کارگردانی بهنام وجدی

سال 87: به خاطر نسرین به کارگردانی بابک والی

سال 88: پدرسالار به کارگردانی جسین قاسمی وند

سال 89:  گلوله ای برای  چشم چران به کارگردانی جعفر رازپوش

سال 90: این چند نفر به کارگردانی جعفر رازپوش

سال 91: عصرانه لعنتی به کارگردانی مجتبی مایلی

سال 92: کافی شاپ به کارگردانی پیمان صفا

سال 93: شکلات به کارگردانی پیمان صفا

سال 94: شیک و پیک به کارگردانی علیرضا سعیدی

سال 95: رمانتیک 1  و 2 به کارگردانی کاظم برزگر

سال 95: پرستار نمونه به کارگردانی علیرضا سعیدی

سال 96: نیش ا و نیش 2 به کارگردانی کاظم برزگر

سال 97: ماموریت به کارگردانی کاظم برزگر

سال 98: تعطیلات به کارگردانی کاظم برزگر


کاظم برزگر در زمینه نمایش های کودک نیز  فعالیت داشته که از آن جمله می توان به نمایش های « خر ساده و روباه سارق »، « مبصر کلاس » ، « پرنده عشق » و  « قلقلی کجایی »  اشاره کرد.


وی همچنین در نمایش های «دوازده» ، « ادوارد و ننه ا » ، « ادوارد و ننه 2 »و  «گسل » به عنوان بازیگر  و در بخش نمایشنامه خوانی نیز  در خوانش آثار «مهمانسرای دو دنیا»  ، « یقه سفیدها » و « پریزاد » حضور داشته است.

 

این بازیگر جوان همچنین در سریال « دزد و پلیس » به کارگردانی سعید آقاخانی، « دزد و پری 1»  به کارگردانی حسین قناعت و تله فیلم « فایل قرمز » به کارگردانی علی  جویا ایفای نقش کرده است.

 

 

سریال « خانه امن » سومین تجربه این بازیگر در قاب تلویزیون است که از آبان ماه 99 از شبکه یک سیما در حال پخش است.

 

پخش سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری  از روز شنبه ۱۰ آبان از شبکه یک آغاز  شده است. 

 

مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درون مایه‌ای امنیتی دارد و قصه آن درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی و همچنین مفاسد اقتصادی است. حسین تراب نژاد بر اساس پرونده‌های واقعی، فیلمنامه سریال را نوشته و مرتضی اصفهانی طراح و مشاور پروژه است. 

 

کاظم برزگر متولد 9 اسفند ماه  1363 در تهران بازیگر و کارگردان تئاتر است.

 

زمان پخش و تکرار سریال خانه امن

 

سریال خانه امن هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود و زمان تکرار و بازپخش آن ساعت  1:30 ، 9:45  و 15  روز بعد خواهد بود.

 

«خانه امن» سریال پربازیگر و پرلوکیشنی است که در ۵۰ قسمت توسط مرتضی اصفهانی طراحی و به قلم حسین تراب‌نژاد نگاشته شده است.

 

در سریال خانه امن بازیگرانی شامل حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، سامان صفاری،  قربان نجفی، حمیدرضا عطایی،  کاوه آفاق، افشین حسنلو،  نیلوفر کوخانی، روژین رحیمی طهرانی، شایسته ایرانی، سوگل طهماسبی، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، علیرضا رئیسی، ارسطو خوشرزم، زهره نعیمی، سامان دارابی و ... ایفای نقش می‌کنند.

 

مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درون مایه‌ای امنیتی دارد و قصه آن درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی و همچنین مفاسد اقتصادی است. حسین تراب نژاد بر اساس پرونده‌های واقعی، فیلمنامه سریال را نوشته و مرتضی اصفهانی طراح و مشاور پروژه است.

 

تکرار سریال خانه امن ساعت 3:00 شب، 10:20 صبح و 15:00 ظهر پخش خواهد شد و روزهای پنجشنبه هر هفته خلاصه هفتگی این سریال پخش خواهد شد.

 

گفتگو: فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/