2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اعتراض گسترده به استفاده از تصاویر بزرگان فرهنگ و هنر برای برند پوشک بزرگسالان

اعتراض گسترده به استفاده از تصاویر بزرگان فرهنگ و هنر برای برند پوشک بزرگسالان

یکی از برندهای پوشک بزرگسالان که از تصاویر بزرگان فرهنگ و هنر همراه با نام برند خود در فضای مجازی استفاده کرده بود، با اعتراض گسترده به این اقدام ناچار به عذرخواهی شد.

به گزارش هنرنوشت، یکی از برندهای پوشک بزرگسالان در طول چند روز گذشته از تصاویر چهره های بزرگان فرهنگ و هنر کشور  که در سنین سالمندی به سر می برند، به همراه نام و لوگو برند خود همراه با مطالبی با عنوان کلی «انگیزشی» و معرفی این بزرگان در فضای اینستاگرام استفاده کرده بود که این تصاویر دست مایه نقدهای طنزپردازانه ای شد که در فضای مجازی دست به دست شد و در نهایت با اعتراضات گسترده ای از سوی کاربران روبرو شد.

 

یکی از این بزرگان فرهنگ و هنر، محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و پژوهشگر و استاد محبوب دانشگاه تهران است که انتشار تصاویر او از سوی این برند تولیدکننده پوشک بزرگسالان همزمان با سالروز تولد وی یعنی 19 مهرماه بود که این اقدام با اعتراض های گسترده دوستداران و علاقه‌مندان این شاعر و استاد دانشگاه همراه شد که معتقد بودند اقدام این برند وقیحانه و دور از فرهنگ بوده و در نهایت خواستار عذرخواهی این شرکت تولید کننده پوشک بزرگسالان شدند.

 

به گزارش ایسنا، این برند پوشک بزرگسالان هم در واکنش به اعتراضات گسترده،  هایلات مربوط به این موضوع را از  صفحه اینستاگرامش حذف کرده و  از اهالی فرهنگ عذرخواهی کرده و نوشته است: «در پی دغدغه مهربانانه علاقه‌مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می‌دارد که در ذات محتوای "معرفی مفاخر" به جز احترام به بزرگان که ستون‌های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون‌های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است. حذف این فعالیت برای احترام به نظر کاربران و پیشگیری از سوءاستفاده غیرهمدلانه دیگری صورت پذیرفت.

استاد عالی‌قدر جناب آقای شفیعی کدکنی از بلندترین قله‌های ادب این مرز و بوم هستند و خواهند بود، قله‌ای که احترام و عزتشان بی‌شک واجب قلبی تک تک ما در ایران، جامعه ادبی و فرهنگی و خانواده ... بوده و خواهد بود.

سایه‌شان بر سر فرهنگ ایران مستدام...»

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.