2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
انارپلو غذای خوشمزه پاییزی را امتحان کنید + طرز تهیه

انارپلو غذای خوشمزه پاییزی را امتحان کنید + طرز تهیه

انارپلو یکی از غذاهای پاییزی بسیار خوشمزه است که با یکبار امتحان کردن آن را در منوی غذاهای پاییزی خودتان جای خواهید داد.

به گزارش هنرنوشت، فصل پاییز مدتی است که از راه رسیده و زمان آن رسیده که از میوه های خوشمزه این فصل برای درست کردن غذاهای پاییزی استفاده کنید. یکی از این میوه های پاییزی که در پخت انواع غذا به کار می رود، انار است که امروز با طرز تهیه یک غذای بسیار جذاب و خوش طعم پاییزی به نام «انارپلو» آشنا می شویم.

 

مواد لازم برای تهیه انارپلو:

 

 برنج:  2 پیمانه

سینه مرغ: 2 عدد

 انار دانه شده : یک و نیم پیمانه

خلال پسته : یک سوم پیمانه

پیاز: 2 عدد متوسط

گشنیز تازه خرد شده : یک پیمانه

 پودر تخم گشنیز : یک قاشق مربا‌خوری

 کشمش پلویی: نصف پیمانه

زعفران :  به میزان لازم

نمک: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه انارپلو:

 

 

سینه مرغ را به همراه یک  پیاز، کمی زردچوبه ، نمک و 2 لیوان آب در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید سینه مرغ بپزد و بعد از پخت آن ها را ریش ریش کنید. می توانید سینه مرغ را به جای ریش ریش کردن به صورت تکه های کوچک درآورده و کمی آنها را تفت بدهید.

 

برنج را هم از قبل خیس کنید و بعد همراه با آب و نمک به میزان کافی آن را آبکش کنید.

 

در ظرف دیگری، یک عدد پیاز را کمی تفت بدهید و سپس مرغ های ریش ریش شده را به همراه دانه های انار، گیشنیز، خلال پسته، کشمش پلویی و پودر تخم گشنیز به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید.

اکنون در یک قابلمه مناسب، مواد تفت داده شده را به صورت لایه لایه به برنج اضافه کنید و در آخر زغفران دم کشیده را روی آن بریزید و اجازه دهید انارپلو کاملا دم بکشد.

 

انارپلو شما بعد از حدود 40 دقیقه دم کشیدن آماده است و می توانید در ظرف مناسبی سرو کنید و برای تزیین آن نیز از خلال پسته و دانه های انار تازه استفاده کنید.

 

انتهای پیام/ 


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.