2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
آب گوجه فرنگی را به این چهار دلیل باید نوشید

آب گوجه فرنگی را به این چهار دلیل باید نوشید

آب گوجه فرنگی یکی از شگفت انگیزترین نوشیدنی هایی است که به دلایل متعدد باید آن را در برنامه غذایی خود قرار داد.

به گزارش هنرنوشت، آب گوجه فرنگی  به دلیل داشتن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، ارزش غذایی بالایی دارد و یک نوشیدنی شگفت انگیز با فواید بسیار زیاد برای سلامتی و حفظ زیبایی است که بهتر است نوشیدن آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

خواص و فواید آب گوجه فرنگی

 

آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین a، ویتامین k، ویتامین b1 ،b2 ،b3 ،b5 و b6  و مواد معدنی منیزیم، آهن و فسفر است. 

 

۱.کاهش وزن

 

آب گوجه‌فرنگی برای کاهش وزن بدن مفید است.  این نوشیدنی می تواند بدن را  آبرسانی کرده و هیدراته نگه دارد. سدیم پایین و فیبر بالای آب گوجه‌فرنگی  از ضعف و گرسنگی پیشگیری می‌کند که این ویژگی در نهایت به کم شدن اشتها و در ادامه کاهش وزن کمک می کند.

 

۲. سلامت پوست

 

آب گوجه‌فرنگی در درمان و پیشگیری از بروز آکنه‌ مفید است؛ منافذ باز پوست صورت را کوچک‌تر کرده و ترشح سبوم در پوست‌های چرب را تنظیم می‌کند.

 

۳. سلامت مو

 

ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه‌فرنگی به حفظ و درخشندگی موهای کدر، و  آسیب‌دیده  کمک می‌کند. همچنین در رفع  خارش پوست سر و شوره مفید  است.

برای رفع خارش و شوره پوست سر می توانید بعد از شستن موها با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی موهای خود بمالید و بگذارید به مدت 4 تا 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد موهایتان را بشویید.

 

۴. ضد سرطان

 

علت قرمزیِ گوجه‌فرنگی، وجود یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپین در آن است. به گفته‌ی پژوهشگران، لیکوپین مانند سدّی در برابر انواع و اقسام سرطان‌ها مانند سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز است و از بدن محافظت می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.