2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چرا طراحان لباس های عجیب و غریب طراحی می کنند؟ عجیب ترین طراحی های لباس

چرا طراحان لباس های عجیب و غریب طراحی می کنند؟ عجیب ترین طراحی های لباس

گاهی طراحی برخی از لباس ها را بسیار عجیب و غریب، غیرکاربردی و غیر قابل پوشیدن طراحی می کنند که برای این کار خود دلایلی دارند.

به گزارش هنرنوشت، در بسیاری از مراسم ‌‌های مد و فشن، لباس ‌های عجیب و غیرعادی هم به نمایش گذاشته می شود که به دلیل نوع طراحی بسیار خاصی که دارند، اصلا قابلیت پوشیدن و استفاده شدن ندارند و مورد قبول عامه مردم هم نیست اما طراحان این نوع لباس ها دلایل گوناگونی برای این نوع طراحی های خاص و عجیب خود دارند.

 

برخی طراحان با طراحی این لباس های عجیب و غریب قصد دارند تا مفهوم و منظوری را به مخاطب خود انتقال دهند و بنابراین نگاه ما به این نوع طراحی ها نه با دید استفاده کردن از آنها بلکه باید با دید هنری همراه باشد.

 

گاهی طراحان با این طراحی های عجیب قصد دارند تا ساختارشکنی و کلیشه شکنی کنند و با این طراحی های خود می توانند منبع الهامی برای دیگر طراحان باشند.

 

یکی از دلایل این نوع طراحی های لباس های عجیب، نمایش خلاقیت طراح مد است و به منظور خریده شدن و یا پوشیده شدن طراحی نشده اند و بنابراین برای دیده شدن خلاقیت طراح لباس که معمولا با اغراق هایی هم همراه است، به نمایش درمی آیند.

 

یکی دیگر از دلایل طراحی لباس های عجیب و غیرعادی، ایجاد تنوع در مد است. طراحان لباس برای آن که در طراحی لباس ها تنوع ایجاد کنند دست به چنین طراحی هایی متفاوت می زنند تا مخاطب بیشتری را جذب کنند و بنابراین جلب توجه کردن برای مخاطب نیز یکی دیگر از دلایل طراحی این نوع لباس هاست.

برخی از طراحان نیز سعی دارند تا با این طراحی های عجیب و خلاقیتی که از خود نشان می دهند، به زبان هنر با مخاطب خود صحبت کنند و برای درک این نوع طراحی های لباس نیز لازم است که با درک هنری به آنها نگاه کنیم.

 

شکست قوانین عادی در طراحی لباس، یکی دیگر از دلایل طراحی این نوع لباس هاست. شاید به نظر برسد که این لباس ها طراحی های زشت و غیرعادی دارند اما برخی از افراد که دوست دارند به هر شکل ممکن، ظاهری متفاوت داشته باشند، جذاب است.

 

ماندگار شدن یک برند در ذهن مخاطب نیز یکی دیگر از دلایل طراحی برخی از این لباس های عجیب و غیرعادی است. این تصاویر عجیب از لباس ها برای مدت ها در ذهن مخاطب باقی می ماند و به ماندگار شدن برندها کمک می کند.

 

اگر چه ممکن است به نظر برسد که این نوع طراحی های لباس بسیار متفاوت امکان استفاده و پوشیدن را ندارند، اما با این حال برخی از سلبریتی ها همین لباس های عجیب را در مراسم های مختلف می پوشند تا بیشتر جلب توجه کنند و به تبلیغ یک برند خاص از لباس و یا برند لوازم آرایشی کمک می کنند.

 

در ادامه برخی از عجیب ترین طراحی های لباس را مشاهده می کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.