2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
حمیرا ریاضی بازیگر سریال جلال 2

حمیرا ریاضی بازیگر سریال جلال 2

حمیرا ریاضی در سریال تلویزیونی جلال 2 به کارگردانی حسن نجفی در نقش اصلی ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، حمیرا ریاضی از بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که در فصل دوم سریال جلال در نقش اصلی جلوی دوربین رفته است.

 

 

سریال «جلال 2» به کارگردانی حسن نجفی از 28 بهمن ماه در 26 قسمت 45 دقیقه ای هر شب ساعت 22:15  به جای سریال «روزهای ابدی»، از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

داستان سریال «جلال 2» درباره شخصیتی به نام جلال است که در واقعه 22 بهمن از ناحیه پا تیر خورده و مجروح می‌شود. او به همراه خانواده خود به تهران می‌گریزد. ارتشبد شفقت دستور تجسس و دستگیری متهمین را صادر می‌کند. جلال در تهران متوجه موضوع شده و در خانه‌های امن از دست ساواک می‌گریزد و ... .

 

بازیگران فصل دوم سریال «جلال» عبارتند از: عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده ،همایون ارشادی، رضا آب پاک، ثنا پورسعیدی، جواد قامتی، صدرا راعی، مهدی فقیه، راید تمیمی، شهرام عبدلی، علیرضا مهران، شیوا خسرومهر، مهران آتشزای، افشین سنگ چاپ و سعیده عرب.

 

تهیه‌کنندگی این مجموعه تلویزیونی را علیرضا جلالی بر عهده دارد و محصول صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی است که به سفارش معاونت امور استان‌ها با مشارکت گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما از این شبکه روی آنتن می رود.

 

حمیرا ریاضی  متولد ۲۸ خرداد ۱۳۴۶ در تهران و دانش آموخته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر و همچنین دانش آموخته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست.

 

 

 

 

خانم ریاضی کار هنری خود را با تئاتر شروع کرده و سالها در نمایش های مختلف روی صحنه رفته و  در چندین تله تئاتر (تئاتر تلویزیونی) نیز ایفای نقش کرده است.

 

حمیرا ریاضی نخستین بار در سال  ۱۳۷۳ با فیلم «ساز و ستاره» به کارگردانی محرم زینال زاده وارد سینما شد و برای اولین بار با ایفای نقش در سریال «پهلوانان نمی‌میرند»  به کارگردانی حسن فتحی  که سال ۱۳۷۶  از شبکه دو سیما پخش شد، در نقش لیلا به شهرت رسید و پس از آن در سریال «وضعیت سفید» ساخته حمید نعمت الله در تلویزیون دیده شد.

 

حمیرا ریاضی همسر علی اوسیوند از بازیگران سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون است.

 

 

از جمله سریال های تلویزیونی که حمیرا ریاضی در آنها ایفای نقش کرده است می توان به سریال های زیر اشاره کرد:

 

جلال 

 بوی باران 
وضعیت سفید 
کلانتر 
حلقه سبز 
بچه‌های هور 
طلسم‌شدگان
باران عشق 
نوعروس 
دختران 
کاشانه 
عید آن سال‌ها 
روزگار جوانی 
گل من گلی 
 هفت‌سنگ
آژانس دوستی
 پهلوانان نمی‌میرند
بازی با مرگ 
 مزد ترس 
 
حمیرا ریاضی همچنین در فیلم های زیر بازی کرده است:
 
شرفناز
یوما
شیرین
نغمه 
رنگ شب 
زیر پوست شهر 
مثلث آبی 
هفت سنگ 
بازی با مرگ
ساز ستاره 
 
انتهای پیام/
 
 

 

دیدگاه‌ها
Maryam 1399/11/24
خانم ریاضی و همسرشون آقای اسیوند بازیگرای خوب و متینی هستند ...براشون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم 🌺🙏

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.