2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مریم وانشانی بازیگر سریال دادستان شد

مریم وانشانی بازیگر سریال دادستان شد

مریم وانشانی بازیگر جدیدی است که در سریال دادستان ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، مریم وانشانی برای نخستین بار در سریال جدید دادستان به کارگردانی مسعود ده نمکی ایفای نقش می کند و این سریال نخستین تجربه بازیگری او در یک سریال تلویزیونی است.

 

 

سریال «دادِستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی در ۱۷ قسمت، از نیمه بهمن‌ماه ساعت 8:45 از شبکه سه سیما پخش شود.

 

موضوع فیلم دادستان، عدالت‌خواهی، نفوذ و مفاسد اقتصادی است.

 

بازیگران سریال دادستان عبارتند از: محمد کاسبی، سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، علی سلیمانی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، علیرضا استادی،کاوه سماک‌باشی، اصغر نقی‌زاده، هلیا امامی، رضا توکلی، محمود مقامی، نگار فروزنده، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید شهریاری، شیوا خسرومهر، فریبا ترکاشوند، فرج‌الله گل‌سفیدی، ابراهیم کوهخایی، حمید متقی، مختار ثائقی، مریم وانشانی، یاسمن ترابی، مجید قادری و... 

 

 

مریم وانشانی به جز بازیگری در زمینه فیلمسازی،  تدوین فیلم و مدیریت برنامه ریزی در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته و فیلم «شبی» یکی از ساخته های اوست.

 

مریم وانشانی  همچنین به عنوان مدیر مسئول برنامه ریزی آکادمی بازیگری آوین فعالیت دارد و سال 96 برای ساخت نخستین فیلم خود با عنوان «شبی» از حضور پنج بازیگر که آنها را از بین هنرجویان آکادمی آوین انتخاب کرده بود، استفاده کرد.

 

وی مدیریت برنامه ریزی بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی را بر عهده داشته است که از جمله می توان به فیلم «هرماس» به کارگردانی مهدی صاحبی و تهیه کنندگی ابوذر پور محمدی، محصول سال ۱۳۹۹ اشاره کرد.

 

 

وانشانی در یکی از پست های صفحه شخصی خود درباره تجربه بازیگری و برنامه ریزی در دوران دانشجویی خود نوشته است: 

 

«تماس یه دوست قدیمی.. یه همکلاسی.. مسبب گذاشتن این پست شد.

الان بر و بیایی دارد و اسم و رسمی

زمان دانشجوییمون برای ساخت پروژه اش از من خواست براش بازی کنم و همزمان دستیارش هم باشم. 2 روزه باید کار رو جمع می کردیم.. ناهار به ما کباب کوبیده داد با ساندیس! ‌شام هم دم دمای صبح یه جعبه بیسکوئیت پذیرایی!! که به هر نفر دو تا و به زبل ترها سه تا رسید. با این تفاسیر فکر کردن به روز دوم برای همه ی بچه ها تقریبا غیر ممکن بود. من یه دعوای حسابی هم باهاش کردم، سر اینکه هیچی سر جای خودش نبود و اصول حرفه ای رو رعایت نمی کرد. (جزو معدود دانشجوهایی بودم که همزمان کار حرفه ای هم انجام می دادم و مدعی بودم)


سالها از اون زمان میگذره..حالا ادعایی ندارم.. به پشت سر که نگاه می کنم دلم تنگ می شود واسه اون ساندیسی که با منت، تو چله ی تابستون همکلاسی شفیقمون برامون گرفت.. برای پروژه‌ها ی غیر حرفه ای که چند شبانه روز ما رو تو خونه ی یکی مون دور خودش جمع می کرد.. واسه اکران ها ی فیلم هامون تو دانشگاه..حالا هیچ ادعایی ندارم.. تنها فکر می کنم اگر به عقب برگردم به اتفاق دوستانم فیلم‌های بسیار بیشتری خواهیم ساخت با دکوپاژهایی بی اعتنا (شاید) به اصول کلاسیک .. و چه بسا با همه ی ناهارهامون ساندیس بخوریم»

 

از مریم وانشانی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.