2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ستاره پسیانی بازیگر نقش فرنگ در سریال «زیرخاکی 2»

ستاره پسیانی بازیگر نقش فرنگ در سریال «زیرخاکی 2»

ستاره پسیانی از جمله بازیگران جدیدی است که به جمع بازیگران سریال «زیرخاکی 2» اضافه شده و در نقش فرنگ ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، ستاره پسیانی یکی از بازیگران جدید سریال «زیرخاکی 2» به کارگردانی جلل سامان است که در نقش فرنگ، زن آرایشگر و رمال ایفای نقش می کند.

 

فصل دوم مجموعه «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا تولید سیما فیلم است و بازیگران فصل دوم «زیرخاکی» تولید سیما فیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، محمدرضا فرزام، مهری آل آقا، مریم سرمدی، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی و  با حضور هومن برق‌نورد.


فصل اول «زیرخاکی» در حالی به پایان رسید که فریبرز باغ‌بیشه (پژمان جمشیدی) همزمان با آغاز جنگ تحمیلی تلاش ناکامی برای خروج از کشور داشت.

 

زندگینامه ستاره پسیانی:

 

 

ستاره پسیانی فرزند بازیگر سرشناس آتیلا پسیانی است که این بخت و اقبال را داشت تا در یک خانواده تئاتری به دنیا بیاید و پرورش یابد. مادرش فاطمه نقوی و خسرو برادر وی نیز از بازیگران تئاتر و سینمای ایران هستند و مادربزرگ پدری او نیز زنده یاد جمیله شیخی از پیشکسوتان تئاتر و سینمای ایران است که بسیاری از مخاطبان بازی های درخشان او را در سینمای ایران از جمله در فیلم «لیلا» ساخته داریوش مهرجویی به یاد دارند.

 

 

 

ستاره پسیانی، شهریورماه سال 1361  در این خانواده هنرمند تئاتری چشم به جهان گشود. این بازیگر تئاتر و سینما دانش آموخته هنرستان سوره در رشته گرافیک است.

 

به گفته خودش به دلیل آن که به شکل تجربی بازیگری را فرا گرفته است نیازی به تحصیلات آکادمیک آن نداشته و ترجیح داده است در رشته گرافیک تحصیل کند که این تخصص در کار بازیگری هم به کمک او آمده است.

 

ستاره پسیانی با توجه به حضورش در یک خانواده اهل تئاتر و سینما، کار بازیگری را از  5 سالگی با تئاتر آغاز کرد و برای نخستین بار در سال 1370، در نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ جلوی دوربین رفت که نخستین تجربه او در سینما محسوب می شود.

 

 

این بازیگر با توجه به علاقه مندی اش به تئاتر عروسکی در 13 سالگی این توفیق را داشت که یک تئاتر عروسکی را با ایفای نقش پدر و مادرش و همکاران آنها کارگردانی کند.

 

ستاره پسیانی در سال 1393 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی بیشتر شناخته شد و بازی درخشانی را در فیلم «سرخپوست» به نمایش گذاشت که به شهرت بیشتر او کمک کرد.

 

وی در برنامه «دورهمی» که میهمان مهران مدیری بود، پدرش را جدی ترین منتقد بازیگری خود معرفی کرد و گفته بود: پدرم خیلی جدی کارهای من را نقد می‌کند مثلا می گوید فیلم اصلا خوب نبود یا اصلا خوب بازی نکردی و من ناراحت نمی شوم چون به ادبیات‌ ایشان عادت دارم و دوست دارم که درباره کارهای بازیگری من نظر بدهد و همین باعث می شود که بیشتر تلاش کنم و در انتخاب کارهایم حساس‌تر باشم که این برای من خیلی خوب است و همیشه وقت هایی که قرار است بیاید و کارم را ببیند، خیلی دچار استرس می شوم.»

 

 

ستاره پسیانی در زمینه تئاتر نیز بسیار فعال است و تاکنون در نمایش های «ننه دلاور و فرزندان او» -«پاییز» -«دریا زدگی» -«باغ آلبالو» -«دکلره» -«مرگ هوتن» -«دیابولیک: رومئو و ژولیت» -«پرتقال‌های کال» -«اگه بمیری» -«اتاق ورونیکا» -«الیور توییست» -«خدای کشتار» -«بداهه» -«قصر موروثی خاندان فرانکشتان» روی صحنه رفته است.

 

این بازیگر در فیلم های شبکه نمایش خانگی  «نهنگ آبی»، «شوخی کردم» و «کرگدن» ایفای نقش کرده است و  از فیلم‌های سینمایی او نیز می‌توان «دوزیست» ، «من می‌ترسم» ، «لتیان» ، «سرخ‌پوست» ، «جمشیدیه» ، «غلامرضا تختی» ، «رضا» ، «پدیده» ، «لانتوری» ، «هلن» ، «وارونگی» ، «کوچه بی‌نام» ، «فرشتگان قصاب» ، «ورود آقایان ممنوع» ، «موج سوم» و «روایت‌های ناتمام» اشاره کرد.

 

 

این بازیگر باسابقه به خاطر بازی های درخشانی که داشته است، چندین بار برنده جوایزی از رویدادهای مختلف سینمایی و تئاتری شده است که از آن جمله می توان به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر در بخش مسابقه ایران، برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
علی عابدینی 1400/03/23
با درود به تمامی عوامل سریال زیر خاکی دو تز همه بازیگران و عوامل ان ممنونم و بازی خانم ستاره پسیانی برای من خیلی جالب و خوب بوده تا حایی که در صحنه هایی که هست وتکرار سریال را فقط بخاطر ایشان میبینم حتی تو تلویون خدا به پدرش ببخشه در پناه حق

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.