2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
سوگل خلیق بازیگر  نقش مونس السلطنه در سریال قبله عالم

سوگل خلیق بازیگر نقش مونس السلطنه در سریال قبله عالم

سوگل خلیق در سریال «قبله عالم» در نقش مونس السلطنه سوگلی ناصرالدین شاه ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، سوگل خلیق بازیگر نقش «مونس السلطنه» سوگلی ناصرالدین شاه (حامد کمیلی) در سریال کمدی «قبله عالم» است که یکشنبه ها ساعت 8 صبح از فیلیمو پخش می شود.

 

 

 

بیوگرافی سوگل خلیق:

 

سوگل خلیق متولد 16 آبان سال  1370 در تهران و دانش آموخته رشته کارگردانی تئاتر است. وی کارش را در زمینه بازیگری از تئاتر شروع کرده است و در سال 1393 برای نخستین بار  با فیلم «دو» به کارگردانی  سهیلا گلستانی وارد سینما شد و در کنار  پرویز پرستویی ایفای نقش کرد.

 

نخستین تجربه تلویزیونی این بازیگر جوان نیز به سریال « پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسین برزیده بازمی گردد که در نقش شیرین جلوی دوربین سریال تلویزیونی رفت و در کنار شاهرخ استخری از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون بازی کرد.

 

سوگل خلیق در سریال «نجوا» در یکی از نقش های اصلی ایفای نقش کرد و در سریال ملودرام عاشقانه «دل دار» به تهیه کنندگی نوید محمودی و کارگردانی جمشید محمودی  در نقش رونا ظاهر شد و در کنار  الناز حبیبی، نیما رییسی، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا و کمند امیرسلیمانی بازی کرد.

 

پس از آن برای به دعوت برادران محمودی برای ایفای نقش در فیلم «مردن در آب مطهر» جلوی دوربین سینما رفت.

 

 

این بازیگر جوان همچنین یکی از بازیگران سریال پرمخاطب «هم گناه» بود که در نقش سیما دختر فرید صبوری در این مجموعه جلوی دوربین رفت و نقش متفاوتی را به عنوان یک ترنس در این فیلم بازی کرد.

 

وی در این سریال همبازی  بازیگران سرشناس و شناخته شده ای از جمله  پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، مهدی پاکدل،هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، افسانه چهره آزاد و  شاهرخ فروتنیان بود.

 

«هم گناه» اولین تجربه سوگل خلیق در سریال های شبکه نمایش خانگی بود و اکنون برای دومین بار در سریال سیاوش حضور در سریال های شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

 

«قصه‌ی ظهر جمعه» محمد مساوات، «روزهای بی‌باران» امین بهروزی، «خانه آقای کرمی» امیر اخوین و «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» محمد ولیزادگان، از جمله نمایش هایی است که سوگل خلیق به عنوان بازیگر روی صحنه رفته است.

 

در میان آثاری که سوگل خلیق در آنها ایفای نقش کرده است می توان به این آثار اشاره کرد:

 

دل دار (سریال تلویزیونی) (1397)

پرواز در ارتفاع صفر (سریال تلویزیونی) (1396)

نجوا (سریال تلویزیونی) (1396)

خماری (1394)

دو (1393)

مردن در آب مطهر

 

سریال کمدی «قبله عالم»

 

 

پخش سریال کمدی « قبله عالم» از 10 مردادماه از فیلیمو آغاز شده است و علاقه مندان یکشنبه ها ساعت 8 صبح می توانند قسمت جدید این سریال را از فیلیمو تماشا کنند.

 

سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی در ژانر کمدی تاریخی ساخته شده و درباره زندگی و اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است.

 

در این سریال حامد کمیلی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، سام درخشانی، اردشیر رستمی، مارین ون هولک، پژمان بازغی , سوگل خلیق، سمانه پاکدل، زهرا بهروزمنش و سروش صحت ایفای نقش می کنند.

 

حامد کمیلی در نقش ناصرالدین شاه قاجار، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله صدراعظم ناصرالدین شاه، شقایق دهقان در نقش مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه قاجار و همسر محمدشاه قاجار، اردشیر رستمی در نقش خشایار، پژمان بازغی در نقش میرزا رضا کرمانی قاتل ناصرالدین شاه، سوگل خلیق در نقش مونس،  مارین ون هولک در نقش آنجلینا السلطنه همسر فرنگی ناصرالدین شاه و زهرا بهروزمنش در نقش ماهی نامزد سابق ناصر و همسر میرزا رضا کرمانی ایفای نقش می کنند.

 

 

سریال سیاوش:

 

 

سوگل خلیق یکی از بازیگران سریال جدید سروش محمدزاده با عنوان «سیاوش» است که در نقش جیران خواهر جلال  در کنار دیگر بازیگران نام آشنای این مجموعه ایفای نقش می کند.

سریال «سیاوش» تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی مهدی یاری از 10 بهمن ماه 99 پخش آن از طریق پلتفرم نماوا آغاز شده و علاقه مندان به پیگیری سریال های شبکه نمایش خانگی می توانند روزهای جمعه ساعت 12  شاهد پخش این سریال از نماوا باشند.

 

سریال «سیاوش» ملودرامی اجتماعی است که حدود 30 قسمت است و  با نگاهی نقادانه به اوضاع اجتماعی در جنوب شهر تهران به تصویر کشیده شده است.

 

در این سریال بازیگران سرشناسی ایفای نقش می کنند که عبارتند از: مجید صالحی، میلاد کی مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز،گیتی قاسمی، سوگل خلیق، علیرضا جعفری، محمد ولی زادگان، مهدی حسینی نیا، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی  و مرجان قمری.

 

موسیقی تیتراژ سریال سیاوش نیز ساخته پرواز همای است که خوانندگی آن را نیز بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.