2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
زندگینامه جواد عزتی بازیگر نقش مالکی در سریال زخم کاری

زندگینامه جواد عزتی بازیگر نقش مالکی در سریال زخم کاری

جواد عزتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سریال «زخم کاری» در نقش مالکی نقش آفرینی کرده است.

به گزارش هنرنوشت،  جواد عزتی بازیگر توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون به تازگی در سریال جدید محمدحسین مهدویان با عنوان «زخم کاری» در نقش «مالکی» که نقش اول این سریال است، نقش آفرینی کرده است.

 

 

سریال زخم کاری  از زمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد اقتباس شده و یک  نوآر ملتهب است که تماشای آن برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود.

 

سریال زخم کاری در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده است و  قسمت اول این سریال  ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو پخش شد و مخاطبان این مجموعه جمعه هر هفته ساعت ۲۰  می توانند قسمت جدید این سریال را از فیلیمو تماشا کنند.

 

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با هنرمندی) سیاوش طهمورث، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی ، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی، (بازیگران خردسال) نیوشا علی‌پور و مه‌یاس پازوکی، بازیگران «زخم کاری» هستند.

 

 

زندگینامه جواد عزتی:

 

محمدجواد عزتی متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ در تهران،  بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دانش آموخته تئاتر از هنرستان سوره است.

 

این بازیگر کار حرفه ای خود را در زمینه بازیگری از سال ۱۳۷۵ با تئاتر شروع کرد و در سال ۱۳۸۱ برای نخستین بار در یک سریال تلویزیونی جلوی دوربین رفت.

 

مخاطبان سریال های تلویزیونی ، حضور  جواد عزتی در قاب تلویزیون را با سریال «من یک مستاجرم» ساخته پریسا بخت‌آور و «کمربند‌ها را ببندیم» به کارگردانی مهدی مظلومی به خاطر می آورند اما نقش آفرینی دلچسب او در سریال طنز «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری به دل تماشاگران نشست به طوری که هیچ گاه بازی او را در نقش «بابا اتی» که پیرمردی گیج و حواس پرت بود، از خاطر نخواهند برد.

 

 

سریال های مثل هیچ‌کس، کمربندها را ببندیم، سه دونگ، سه دونگ، مرد هزارچهره، چاردیواری، لطفاً دور نزنیم، دست بالای دست، باغ مظفر، قهوه تلخ و دردسرهای عظیم 1 و 2  از جمله مجموعه های تلویزیونی است که عزتی در آنها نقش آفرینی کرده است.

 

 

او همچنین با ایفای نقش اصلی در فیلم سینمایی «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۶  توانست فروش قابل توجهی را برای این فیلم به ارمغان آورد به طوری که بر اساس آمار منتشره، این فیلم در سه روز اول اکران، یک میلیارد و دویست میلیون تومانی فروش داشت و  با این فروش خیره کننده رکورد فیلم‌های «فروشنده» و «ساعت پنج عصر» را شکست.

بعد از آن که فیلم «اکسیدان» با نقش آفرینی جواد عزتی نیز توانست فروش خوبی را تجربه کند، این بازیگر تبدیل به یکی از پرفروش ترین بازیگران سینمای ایران شد.

 

جواد عزتی که پیش از این توانمندی خود را در ایفای نقش های طنز و کمدی به اثبات رسانده و بازی های درخشان او بر دل مخاطبان این ژانر نشسته است، در بخش سینمای جدی نیز  نقش آفرینی های دلپذیری داشته و خود را به عنوان یک بازیگر حرفه ای و کاربلد معرفی کرده است.

 

 

از جمله فیلم های پرفروشی که جواد عزتی در آنها بازی کرده است می توان به «هزارپا»، « آینه بغل»، «اکسیدان»، «چهار انگشت»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز» و «ماجرای نیمروز رد خون» ،  «تنگه ابوقریب» و «خورشید» اشاره کرد.

 

جواد عزتی با مه لقا باقری بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما ازدواج کرده است و در برخی از نمایش ها به کارگردانی همسرش روی صحنه رفته است.

 

 

عزتی به خاطر ایفای نقش در برخی از آثار سینمایی نامزد و یا برنده جوایزی شده است که به شرح زیر است:

 

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم«آتابای» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۸)

نامزد بهترین بازیگر مرد برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون جشنواره فیلم شهر (۱۳۹۸)

نامزد بهترین بازیگر مرد برای فیلم هزارپا نوزدهمین جشن حافظ (۱۳۹۸)

نامزد بهترین نقش مکمل مرد برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)

نامزد بهترین بازیگری برای فیلم تنگه ابوقریب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (۱۳۹۷)

نامزد بهترین بازیگر مرد برای فیلم لاتاری هجدهمین جشن حافظ (۱۳۹۷)

نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «ماجرای نیمروز» از نوزدهمین جشن خانه سینما ۱۳۹۶)[۱۹]

جایزه بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ برای بازی در فیلم ماجرای نیمروز (۱۳۹۶)

نامزد بهترین بازیگر مرد برای فیلم درمدت معلوم (فی المدت المعلوم) در جشن حافظ (۱۳۹۵)

نامزد بهترین بازیگر مرد برای فیلم زاپاس در جشنواره رنگین کمان چین(۱۳۹۵)[۲۰]

جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم پارادایس از جشنواره چلسی آمریکا(۱۳۹۵)[۲۱]

نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم ماجرای نیمروز از سی و پنجمین دوره جشنوراه فیلم فجر (۱۳۹۵)[۲۲]

نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی برای سریال دردسرهای عظیم در جشن حافظ (۱۳۹۴)[۲۳]

 

دلخوشی های جواد عزتی:

 

جواد عزتی بازیگر بااستعداد تئاتر، سینما و تلویزیون، عکسی از خود را در حال باغداری و آتش زدن علف ها در اینستاگرام خود منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: دلخوشی ها کم نیست...

 

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.