2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

تشابه غیرمعمول سریال «قورباغه» به فیلم فرانسوی نفرت صدای مخاطبانش را درآورد + فیلم

سریال جنجالی قورباغه در همان ابتدای راه به دلیل تشابه غیرمعمولش به فیلم فرانسوی «نفرت» صدای مخاطبانش را درآورد.

به گزارش هنرنوشت، سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که انتشار آن در شبکه نمایش خانگی «نماوا» با کش و قوس بسیاری همراه بود، اکنون با پخش نخستین قسمت های آن و تشابه بیش از اندازه اش به فیلم فرانسوی «نفرت» سروصدای اعتراض مخاطبانش را درآورده است و بسیاری از کاربران، این سریال را کپی نعل به نعل از این فیلم ذکر کرده اند و برخی هم به نکته برداشت آزاد هومن سیدی از این فیلم فرانسوی اشاره کرده اند که در سریال هم به این موضوع اشاره شده است و آن را یک الهام خوب از این فیلم فرانسوی دانسته اند.

 

فیلم «نفرت» ساخته متیو کاسوویتس محصول سال ۱۹۹۵ به موضوع خشونت جاری در جامعه‌ فرانسه و مقابله پلیس با جوانان خرده خلافکار پرداخته است و سریال هومن سیدی نیز به همین موضوع اشاره دارد اما این تنها شباهت موضوع کلی دو اثر نیست و علاوه بر آن،  مشابهت های بسیاری را از نظر موقعیت، دیالوگ ها و از نظر اجرایی می توان در قسمت نخست سریال قورباغه با فیلم نفرت یافت.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا هومن سیدی در قسمت های بعدی سریال قورباغه روایت خود را از یک موضوع مشابه پیش می برد یا همچنان شاهد شباهت های متعدد این سریال با فیلم «نفرت» خواهیم بود که برای بسیاری از مخاطبان آن خوشایند نیست.

 

در ویدیوی بالا می توانید صحنه های این دو اثر را در مقایسه با یکدیگر مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/10/10
خوبه حالا خودش اول سریال گفته بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.