2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
فرشته حسینی بازیگر  نقش لیلا در سریال قورباغه کیست؟

فرشته حسینی بازیگر نقش لیلا در سریال قورباغه کیست؟

فرشته حسینی در سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی نقش لیلا را بازی می کند.

به گزارش هنرنوشت،  فرشته حسینی بازیگر افغانستانی الاصل سینمای ایران در سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی در نقش لیلا ظاهر شده است.

 

فرشته حسینی متولد  ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ بازیگر افغانستانی الاصل تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.


وی از پدر و مادری مهاجر و افغانستانی ‌تبار در تهران متولد شد. پدر و مادرش حدود ۳۰ سال پیش به دلیل بروز جنگ در افغانستان به ایران مهاجرت کردند و در تهران ساکن شدند.

 

 

فرشته حسینی علاقه اش را در دنیای بازیگری در تهران دنبال کرد و از کلاس های بازیگری اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان از جمله بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بهره گرفت.

 

او با ایفای نقش در فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی که کارگردانی افغانستانی تبار در ایران است، توانست در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در این فیلم از آن خود کند.

 

 

از جمله آثاری که فرشته حسینی در آنها ایفای نقش کرده است می توان به این آثار اشاره کرد:

 
سال ١٣٩٨  فیلم «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی در نقش فرشته
سال ١٣٩٧ فیلم «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی در نقش ترگل
سال ١٣٩٧ در فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته جمشید و نوید محمودی در نقش هنگامه
سال ١٣٩٧ در فیلم « یلدا» ساخته مسعود بخشی 
سال ١٣٩۵ در فیلم «رفتن» ساخته نوید محمودی 
 
 
فرشته حسینی همچنین در نمایش های «خشونت علیه زنان، سینماهای من، شازده کوچولو، ماهی سیاه کوچولو، من موجودی احساساتی هستم، یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش نیز روی صحنه رفته است.
 
 
 

این بازیگر  در گفتگو با شبکه طلوع افغانستان در پاسخ به سوال مجری  که آیا سینماگران ایرانی نسبت به او نگاه نژادپرستانه‌ای دارند یا خیر چنین پاسخ داده بود: « در عالم هنر در ایران، یک روز یادم نمی‌آید که تحقیر شده باشم. کارگردانان و بازیگران ایرانی بسیار کمکم کردند. خوشحال می‌شدند که من یک دختر افغان هستم و بسیار تلاش می‌کنم نام افغانستان را زنده نگه دارم. کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌کردند.»

 

بیشتر بخوانید:

گلایه های یک بازیگر سینما از شرایط خانواده اش! + عکس

گلایه های بازیگر سینما نتیجه داد/ واکنش وزیر ارتباطات

 

 

 

اما با این حال او  از تبعیض هایی که به خاطر افغانستانی تبار بودنش در ایران متحمل شده است، شکایت داشته و دلنوشته هایی را در واکنش به این تبعیض ها در صفحه شخصی خود منتشر کرده است که یکی از این دلنوشته ها به این شرح است: 

«متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟ ... این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود.»

 

سریال قورباغه از 3 دی ماه ساعت 20 از نماوا و روبیکا پخش خود را آغاز کرد.

 

داستان قورباغه درباره جوانی به نام «نوری» (با بازی نوید محمدزاده) است که همراه با دو دوستش وارد یک باند مواد مخدر و با ماجرا‌هایی روبه‌رو می‌شود.

 

بازیگران این سریال عبارتند از:  نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی،امید محمدزاده، محمدامین شعرباف، هادی تسلیمی، احسان منصوری، نیما مظاهری، معین شاهچراغی، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و  هومن سیدی.

 

 
انتهای پیام/
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.