2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
هامون سیدی بازیگر نقش عقیل در سریال افرا

هامون سیدی بازیگر نقش عقیل در سریال افرا

هامون سیدی برادر هومن سیدی (کارگردان و بازیگر) است که در سریال «افرا» در نقش عقیل ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، هامون سیدی برادر هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینماست که در سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی که از شبکه یک سیما روی آنتن است، در نقش عقیل ایفای نقش می کند.

 

 

هامون سیدی متولد 5 اسفند 1360 در شهر رشت و برادر هومن سیدی «بازیگر و کارگردان» است که کار هنری خود را از صحنه تئاتر آغاز کرده است و در نمایش های بسیاری از جمله:  «دسترس» -نمایش «پونز» -نمایش «دراماتورژ» -نمایش «نفرین قحطی زده‌گان» -نمایش «چه کسی شلیک کرد؟» -نمایش «بیست و پنج درصد» -مجموعه تئاتر «دیوار چهارم» -نمایش «دیر راهبان» -نمایش «آشپزخانه» -نمایش «فیشر آباد و دو داستان دیگر» -نمایش «قیقاج» و ... روی صحنه رفته است.

 

 این بازیگر تئاتری نخستین بار در  سال 77 با فیلم «هدف سخت» به کارگردانی هوشنگ درویش پور جلوی دوربین سینما رفت و در سال 96 با ایفای نقش در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته برادرش هومن سیدی، بازی او  دیده شد و مخاطبان سینما با این بازیگر نوظهور بیشتر آشنا شدند.

 

 

این بازیگر در سال 97 در فیلم «طلا» ساخته پرویز شهبازی با تهیه کنندگی مشترک رامبد جوان و محمد شایسته جلوی دوربین رفت و در این فیلم نیز با برادرش هومن سیدی در نقش دو برادر همبازی بود.

 

از جمله فیلم هایی که هامون سیدی در آنها ایفای نقش کرده است می توان به فیلم سینمایی «دختران زمستان»، (برگزیده جشنواره برزیل و سوئد)، «گواهی امضاء»، «وثیقه»، «لب خط» و سریال «گشت ویژه» اشاره کرد.

 

«رفتن» ، «همه ما به جهنم می‌رویم» و «انبار» نیز از جمله فیلم های کوتاهی است که این بازیگر در آنها ایفای نقش کرده است.

 

 

سریال افرا:

 

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست که از روز جمعه 5 شهریور ساعت 22:15 از این شبکه روی آنتن می رود.

 

«افرا» سریالی 40 قسمتی است که در ماه محرم و صفر هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد بود و پنجشنبه شب ها نیز خلاصه قسمت های هر هفته این سریال پخش می شود.

 

بازیگران سریال «افرا» عبارتند از: مهدی سلطانی (پدر محمود فروش پدر مسعود)، پژمان بازغی (وحید)، روزبه حصاری (مسعود فروزش- نقش اصلی)، مینا وحید (مهتاب- همسر مسعود)، فریبا متخصص (اعظم؛ مادر وحید و پیمان)، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی (وکیل)، علیرضا آرا (پزشک)، محمد صادقی (برادر وحید)، هامون سیدی (عقیل)، سارا باقری (مائده فروزش- خواهر مسعود)، نسرین بابایی (پروین مادر مسعود)، فهیمه مؤمنی (صبا همسر وحید)، آریا دلفانی (مهران)، بهمن صادق حسنی و مهرداد بخشی. 

 

این مجموعه تلویزیونی قصه آن در فضای معاصر می گذرد و به جای خلاصه داستان آن چنین آمده است: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است....».

 

ساخت موسیقی این مجموعه بر عهده بابک زرین  و تدوین آن بر عهده نوید توحیدی است و صداگذاری آن را  امیر حسین صادقی و جلوه های ویژه تصویری و اصلاح رنگ را امیر ولی خانی انجام می دهند.

 

دیگر عوامل سریال «افرا» عبارتند از: نویسنده: فرزاد فرزانه، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیران تولید: رحیم بیابانی، مرتضی پیرهادی، مدیر برنامه ریزی: حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: میثم بیدقی، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: محمد عسکری، فیلمبردار: عطا قنبری، پشت صحنه: مهران بی پروا و مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.