2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ابراز همدردی  بازیگر افغانستانی سریال «زخم کاری» با هموطنانش

ابراز همدردی بازیگر افغانستانی سریال «زخم کاری» با هموطنانش

بازیگر نقش میثم در سریال «زخم کاری» با اشاره به هویت افغانستانی خود با مردم هموطنش ابراز همدردی کرد.

به گزارش هنرنوشت، مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که این روزها از پلتفرم «فیلیمو» در حال پخش است و به یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است.

 

 

امینی تبار که از مهاجران افغانستانی در ایران است، در ایران متولد شده و خانواده اش از اقوام تاجیک در افغانستان هستند که 25 سال پیش به ایران مهاجرت کرده اند.

این بازیگر برای نخستین بار از اصالت افغانستانی خود سخن گفته است و با مردم هموطنش ابراز همدردی کرده و گفته است: از کودکی قصه‌های تلخی درباره  طالبان شنیده‌ام اما امیدوارم همه چیز درست شود اما مشکل اینجاست که به خبرهای ناگوار عادت می‌کنیم.

 

این بازیگر که تاکنون سه بار به کشورش سفر کرده است این کشور را غنی، زیبا و عجیب و مردمانش را سختکوش و صبور توصیف کرده است که به اعتقاد او استحقاق ظلم را ندارند.

 

 امینی تبار که از بازیگران نوظهور سینمای ایران با اصالت افغانستانی است، سالهاست که در زمینه تئاتر فعالیت دارد و برای نخستین بار در سریالی به کارگردانی یک فیلمساز نام آشنا جلوی دوربین رفته است.

 

این بازیگر جوان درباره نقش میثم در «زخم کاری» گفته است: کارکتر میثم به آرامی شکل می‌گیرد و بزرگ می‌شود و به دلیل شک و تردیدی که نسبت به خانواده و اطرافیانش دارد، به مرور با چهره متفاوتی از این شخصیت در داستان روبرو می شویم.

 

بازیگر نقش میثم درباره آشنایی اش با مهدویان هم توضیح داده است: من آشنایی قبلی با آقای مهدویان نداشتم ولی  همه آثاری را که ساخته بودند هر کدام را حدود پنج بار دیده بودم. برای ایفای نقش میثم نیز استادم آقای کیومرث مرادی به من گفتند که چنین نقشی هست و تستی را به صورت ویدیویی از من گرفتند که آقای مهدویان دیده بودند و بعد از آن من به دفترشان دعوت شدم و تا آن زمان که وارد دفترشان شدم و پوستر سریال «زخم کاری» را دیدم، نمی دانستم که قرار است در چه نقشی، با چه کارگردانی و در  چه پروژه ای همکاری کنم. آن زمان بود که بسیار خوشحال شدم چون من به دنبال یک نقش کوتاه حتی ده دقیقه ای در دنیای تصویر می گشتم و خدا نقش میثم را به من هدیه داد که از این بابت خداوند را شاکر هستم.

 

 

 

امینی تبار همچنین از راهنمایی های بی دریغ بازیگران این سریال و کارگردان آن تقدیر کرده و گفته است که بازی در این سریال در کنار این بازیگران و کارگردان کاربلد برای او یک تجربه بسیار خوب و آرزویی  بوده که برآورده شده است.

 

این بازیگر همچنین از تجربه سوارکاری در این سریال هم گفته است که به همراه سارا حاتمی بازیگر نقش مائده ناچار شده اند که سوارکاری را آموزش ببینند و به همین دلیل هم بارها زمین خورده اند اما در نهایت توانستند سوارکاری کنند.

 

مرتضی امینی تبار درباره تجربه های هنری اش هم چنین گفته است: از دوران نوجوانی در شهر قم تئاتر کار کرده ام و در پانزده سالگی هم به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان کار کرده ام و هنوز هم خانه اول من تئاتر است و باز هم در صحنه تئاتر فعالیت هایم را ادامه خواهم داد.

 

وی همچنین درباره اصالت افغانستانی خود گفته است: تا زمانی که خودم نگویم افغانستانی هستم، کسی باور نمی کند و معمولا واکنش همه نسبت به این موضوع تعجب است ولی با این حال تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ام و به دلیل اصالتم رفتار تبعیض آمیزی به ویژه در دنیای هنر با من نشده است. چون به هر حال من در ایران متولد شده و بزرگ شده ام و اینجا کشور من هم هست.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.