2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ارشا اقدسی در کنار استادش به خواب ابدی رفت /  وداع غم انگیز مادر ارشا + تصاویر

ارشا اقدسی در کنار استادش به خواب ابدی رفت / وداع غم انگیز مادر ارشا + تصاویر

پیکر ارشا اقدسی بازیگر و بدلکار سینمای ایران امروز در کنار پیمان ابدی استاد و دوست او به خاک سپرده شد.

به گزارش هنرنوشت،  ارشا اقدسی، بازیگر و بدلکار سرشناس سینمای ایران که چندی پیش در جریان حضور در صحنه فیلمبرداری  در کشور لبنان دچار حادثه شد و درگذشت، صبح امروز 22 مردادماه پیکرش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و در کنار استادش پیمان ابدی به خاک سپرده شد.

 

 

فرزانه موجودی، مادر ارشا اقدسی در مراسم تشییع و تدفین پسرش گفت: «تقدیر، پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد و مسیر زندگی‌اش این‌گونه رقم خورد. ارشای من که اینک ملتی او را قهرمان شجاع می‌خوانند، در راه آرمان بلندش، جان خود را پیشکش کرد. شگفتا که جهانی این بدلکار جسور ایرانی را ستایش کردند و ابراز تاسف و تاثر جهانی از فقدان او، مادر را که همیشه نگران و دلواپس بود، غرق غرور و افتخار کرد. ارشا، پسر شجاع من و فریاد بی‌صدایش برای پذیرش حرفه بدلکاری در ساختار سینمای ایران یادآور می‌شود که جایگاه بدلکاری در سینمای ایران باید لحاظ شود.

 

 

ارشا، عاشق کشورش، ایران و هم‌وطنانش بود و هرگز به مهاجرت نیندیشید. او در آخرین حرکت خود در لبنان، رکوردی بی‌سابقه به جا گذاشت و با تقدیم جان عزیزش به این رکورد دست یافت. او با لذت و هیجان زندگی کرد و با لذت و هیجان وداع گفت و اکنون در کنار استادش غنوده است. پسر نجیب سینما اکنون تا بی‌نهایت زمان، مجال و فرصت دارد تا در مقابل استاد زانو بزند و بپرسد تا سر پرشورش آرام گیرد. آسوده بخواب گوهر سینمای ایران، عزیز دل مادر. من همیشه به وجودت افتخار خواهم کرد. دیدار دور نیست پسرم.»

 

 

 

ارشا اقدسی، بدلکار سینمای ایران، روز چهارشنبه 6 مرداد ۱۴۰۰ در جریان حضور در یک پروژه سینمایی تونسی که در بیروت فیلمبرداری می شد، در هنگام ضبط صحنه‌ چپ‌کردن ماشین، دچار حادثه‌ شد و بلافاصله در حالت بیهوشی به بیمارستانی در بیرون انتقال یافت و سرانجام روز 13 مردادماه از دنیا رفت.

پیکر ارشا اقدسی امروز در قطعه هنرمندان ایران در کنار پیمان ابدی استاد فقید بدلکاری در سینمای ایران به خاک سپرده شد.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.