2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
لیمو عمانی  را خانگی درست کنید + طرز تهیه

لیمو عمانی را خانگی درست کنید + طرز تهیه

در این مطلب با طرز تهیه لیمو عمانی خانگی که یکی پرکاربردترین چاشنی ها در غذاهای ایرانی است، آشنا می شوید.

به گزارش هنرنوشت، لیمو عمانی که از لیموی ترش شیرازی خشک شده درست می شود، یکی از پرکاربردترین چاشنی ها در غذاهای ما ایرانی هاست که بهتر است این چاشنی را به صورت خانگی تهیه کنید تا علاوه بر صرفه جویی اقتصادی نسبت به بهداشتی بودن آن نیز اطمینان داشته باشید و بهترین نوع آن را برای استفاده در اختیار داشته باشید.

 

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی:

 

لیمو ترش شیرازی: یک کیلوگرم

سرکه: یک فنجان

نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه لیمو عمانی:

 

لیمو ترش‌های شیرازی را پس شستن، نمک بزنید و بعد از یک روز لیموهای نمک زده را با آب سرد بشویید.

 

حالا در یک قابلمه مقداری آب و سرکه را بریزید تا به نقطه جوش برسد و بعد لیموترش ها را به آن اضافه کنید تا به مدت 10 ثانیه بجوشد و بعد از ده ثانیه لیموها را با آب سرد بشویید.

بار دیگر لیموترش های شسته را به مدت یک دقیقه درون قابلمه آب جوش و سرکه در حال جوش بریزید و بعد از یک دقیقه آنها را خارج کنید ولی این بار آنها را نشویید.

بعد از آن که لیموترش ها خنک شد، با خلال دندان در هر کدام از لیموها سوراخ ریزی ایجاد کنید و بعد روی پارچه تمیزی بریزید تا به مدت 10 روز زیر نور خورشید خشک شوند.

بعد از ده روز لیموها کمی خشک می شوند و باید آنها را در سبد ریخته و این بار به مدت یک هفته در سایه قرار دهید تا کاملا لیموها خشک شوند.

 

لیموخشک ها و لیموعمانی ها را می توانید به صورت سالم در غذاها استفاده کنید و یا این که آنها را به صورت کامل همراه با پوست پودر کنید ولی بهتر است که قسمت سیاه رنگ و به اصطلاح گوشت لیموخشک ها را از پوست و هسته آن جدا کنید و در ظرفی نگهداری کنید و در این صورت دیگر نگران احتمال تلخ شدن غذاهایتان هم نخواهید بود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.