2021/09/18
۱۴۰۰ شنبه ۲۷ شهريور
ماجرای چسب زخمی که در بستنی پیدا شد! / توضیح اداره کل استاندارد

ماجرای چسب زخمی که در بستنی پیدا شد! / توضیح اداره کل استاندارد

شهروندی که در داخل بستنی دومینو چیزی شبیه چسب زخم پیدا کرده بود، شکایتش را به اداره کل استاندارد تهران برد.

به گزارش هنرنوشت، اواخر تیرماه شهروندی که در بستنی برند دومینو چیزی شبیه به چسب زخم پیدا کرده بود، از این شرکت به اداره کل استاندارد تهران شکایت برد و این اداره نیز  نمونه را مورد بررسی و آزمایش قرار داده و از کارخانه دومینو هم به صورت سرزده بازدید کرد.

 

ایسنا دراین باره نوشت: مدیر کل استاندارد استان تهران توضیحاتی درباره ماجرای وجود چسب زخم در بستنی دومینو ارائه کرد و گفت: در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد یا جسم خارجی در یک کالا، نمونه باید فوراً برای رسیدگی به اداره استاندارد تحویل داده شود و در صورت مشاهده کالای بدون علامت استاندارد در یک فروشگاه نیز شهروندان باید با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند.

 

محمودرضا طاهری افزود: درپی انتشار گزارش خبری مبنی بر وجود جسم خارجی در یک بستنی دومینو، تیم کارشناسی به صورت سرزده از خطوط تولید بستنی دومینو بازدید و امکان وجود جسم خارجی در مرحله تولید و پس از آن را دقیقاً بررسی کرد.

 

همچنین نمونه مذکور که پس از ۵ روز از انتشار خبر (۲۱تیرماه)، با پیگیری‌های مکرر توسط اداره‌کل دریافت شد، علی‌رغم اینکه بستنی در شرایطی که باز و آب‌شده بود، در محل آزمایشگاه اداره‌کل استاندارد استان تهران (۲۶ تیرماه) بررسی شد.

 

بر این اساس به گفته وی با توجه به خطوط تولید تمام اتوماتیک و تحت کنترل شرکت دومینو، احتمال وجود جسم خارجی در مراحل تولید، تقریباً غیرممکن است. همچنین با بررسی نمونه شاکی در محل آزمایشگاه، مشخص شد چسب زخم در کالای تولیدی وجود نداشته، بلکه نوار کاغذی با ابعاد ۴*۱ سانتی‌متر، در نمونه در تماس با  چوب بستنی بوده است که چون نمونه دیر تحویل داده شده و به علت دفرم شدن بستنی، نمی‌توان به طور قطعی گفت جسم خارجی پس از تولید وارد محصول شده یا در حین تولید.

 

وی با تاکید براینکه شهروندان باید پس از مشاهده هرگونه موردی با ارائه شکایت به این اداره‌ کل که مطابق ماده ۱۴ و ۴۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حامی حقوق مصرف‌کننده است، مراتب را پیگیری کنند، بیان کرد: البته مصرف کننده به محض مشاهده کالای غیراستاندارد و مشاهده جسم خارجی در یک کالا سریع آن را به اداره کل استاندارد تحویل دهد تا مشخص شود جسم خارجی حین تولید وارد محصول شده یا بعد از آن فردی بسته بندی را باز کرده و جسم را وارد کرده است که قبلا هم شاهد این موارد بودیم. واحد رسیدگی به شکایات که زیرمجموعه واحد حقوقی است نمونه را از شاکی تحویل و فرم شکایت هم در اختیار او قرار می‌دهد.

 

طاهری درباره سامانه تلفنی ۱۵۱۷ دریافت شکایت نیز گفت: این سامانه مربوط به زمانی است که فردی در فروشگاهی کالای بدون نشان استاندارد می‌بیند که می‌تواند از طریق این تلفن آدرس آن را به استاندارد اعلام کند.

 

مدیر کل استاندارد تهران ضمن توصیه به واحد دومینو برای اعمال دقت بیشتر در فرایند تولید، اظهارکرد: برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، شهروندان و خبرگزاری‌ها باید هرگونه مشکل در کالاهای مشمول رعایت استاندارد اجباری  را به اداره‌کل استاندارد گزارش دهند و بدون انجام آزمون‌های مربوطه از هرگونه اظهارنظر و اعلام آن خودداری کنند.

 

اداره کل استاندارد هم باید از مشتری و هم از تولیدکننده دارای نشان استاندارد حمایت کند که این مساله وابسته به آزمایش نمونه است تا قضاوت درست انجام شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.