2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
جمشید  هاشم پور بعد از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد!

جمشید هاشم پور بعد از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد!

جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است، به کرونا مبتلا شد.

به گزارش هنرنوشت، جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است، به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده است و دوران قرنطینه را در منزل می گذراند.

 

این بازیگر سینما که از 10 روز پیش تست کرونای او مثبت اعلام شده است همچنان به این ویروس آلوده است اما حال عمومی او خوب است.

 

جمشید هاشم پور متولد سال 1323 در تهران است که در جوانی در زمینه ورزشهای رزمی از جمله کونگ فو فعالیت می‌کرد. وی برای اولین بار در سال 1347 در فیلم سینمایی  «جهنم سفید» به کارگرداین ساموئل خاچیکیان به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و پس از آن در فیلم های جنجال پول ساختهٔ پرویز خطیبی و ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، قسمت (کارگردان امیر شروان)، عشقی‌ها (کارگردان جمشید شیبانی) بازی کرد. وی قبل از انقلاب ایران برای مدتی سینما را رها کرد و در سال  ۱۳۶۱ به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز دوباره به سینما بازگشت.

 

بازی او در نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری بود که جمشید هاشم‌پور (آریا) را با سرِ تراشیده میان مردم مطرح کرد؛ تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سال‌ها مخاطبان بسیاری را روانهٔ سینماها می‌کرد. او ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد بود.

 

 او در دههٔ ۱۳۶۰ و اوایل دهه ۱۳۷۰ در کنار بازی در فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای، بازی در نقش‌های دیگر را نیز امتحان کرده‌ است. بازی در فیلم‌هایی نظیر: روز باشکوه (کیانوش عیاری، ۱۳۶۷) - مادر (علی حاتمی، ۱۳۶۸) - پردهٔ آخر (واروژ کریم‌مسیحی، ۱۳۶۹) - عشق و مرگ (محمدرضا اعلامی، ۱۳۶۹) و دلشدگان (علی حاتمی، ۱۳۷۰).

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.