2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
حمله به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در سایت IMDB

حمله به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در سایت IMDB

سایت IMDB در واکنش به کمپین حمله به فیلم «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی بخش امتیاز دادن به این فیلم را مسدود کرد.

به گزارش هنرنوشت، سایت imdb یک پایگاه داده آنلاین است که دربرگیرنده اطلاعات بازیگران، فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، سریال‌ها و تولیدات سینمایی و تلویزیونی است و یکی  از ویژگی‌هایی آن  قابلیت امتیازدهی به فیلم ها است و کاربران می‌توانند به فیلم مورد نظر خود امتیازی بین ۱ تا ۱۰ بدهند. 

 

فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که به تازگی در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده است، موفق به دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران این جشنواره شد.

اصغر فرهادی پس از نمایش «قهرمان» در گفتگوهایی درباره این فیلم و شرایط اجتماعی و سیاسی ایران سخنانی گفت که با واکنش های بسیاری روبرو شد و در ادامه همین واکنش های منفی به نظر می رسد که کمپینی علیه فیلم قهرمان در سایت  imdb شکل گرفته است و به طرز عجیبی حدود نهصد نفر کمترین امتیاز ممکن را به این فیلم داده اند و به همین دلیل سایت  imdb  تصمیم گرفته است که بخش امتیازدهی به این فیلم را مسدود نگاه دارد.

 

سینما دیلی درباره کمپین حمله به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نوشت: «پس از اکران «قهرمان» در جشنواره‌ کن، امکان امتیاز دادن برای کاربران سایت imdb باز شده بود و تا پایان جشنواره‌ کن فیلم فرهادی امتیاز بالایی در این سایت داشت. اما پس از این جشنواره اتفاقات دیگری رقم خورد و imdb بخش امتیاز کاربران این فیلم را فعلا غیرفعال کرده و حتی امتیاز این فیلم را نمایش نمی‌دهد.

 

این غیرفعال کردن امتیازدهی در سایت imdb، در زمان فعالیت‌های غیرعادی کاربران یا حملات سایبری به این سایت صورت می‌گیرد و احتمالا تا شروع اکران فیلم فرهادی این بخش بسته باشد.

 

طی چند روز گذشته و بعد از اختتامیه‌ جشنواره کن، «قهرمان» نمایش تازه‌ای نداشته. با این حال، طی همین چند روز حدود 900 نفر به یکباره به فیلم اصغر فرهادی، امتیاز 1 (کمترین امتیاز ممکن در imdb) را داده‌اند.»


انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.