2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طراحی های زیبایی که برای لباس ورزشکاران ما انتخاب نشد! + تصاویر

طراحی های زیبایی که برای لباس ورزشکاران ما انتخاب نشد! + تصاویر

طراحی لباس ورزشکاران ایرانی برای حضور در المپیک توکیو با انتقادات بسیار گسترده از سوی کاربران فضای مجازی روبرو شد و در این مطلب نگاهی داریم به طراحی های زیبایی که انتخاب نشدند.

به گزارش هنرنوشت، با رونمایی از طراحی لباس ورزشکاران ایرانی برای حضور در المپیک توکیو، سیلی از انتقادات و اعتراضات به طراحی های انتخاب شده برای لباس ورزشکاران ایرانی فضای مجازی را پر کرد و حجم این اعتراضات به اندازه ای بود که مسئولان ورزشی را بر آن داشت تا از پوشیدن لباس رسمی انتخاب شده برای ورزشکاران ایرانی صرف نظر کنند و تیم های ایرانی در مراسم افتتاحیه صرفا با لباس ورزشی حضور پیدا کنند.

 

طراحی لباس رسمی ورزشکاران ایران در المپیک به صورت رقابتی و فراخوان و از میان طرح های بسیاری که به همین منظور از سوی طراحان لباس ایرانی ارایه شده بود، انتخاب شده است و این در حالی است که بعد از انتشار تصاویر مربوط به طرح های رد شده در این رقابت، بسیاری از منتقدان بر کج سلیقگی انتخاب مسئولان صحه گذاشتند و بر این نکته تأکید داشتند که انتخاب این طرح های نهایی بهترین انتخاب ها نبوده است.

 


طراحی لباس ورزشکاران برای یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان به نام «المپیک» از اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای مختلف جهان برخوردار است و هر دوره کشورهای مختلف بهترین طراحان لباس را برای این کار انتخاب می کنند تا نمایندگان کشورشان، ظاهر زیبا و درخوری را در یک مراسم ورزشی جهانی داشته باشند.

 

طراحان شرکت کننده در فراخوان کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب بهترین طراحی لباس ورزشکاران ایران در المپیک توکیو، در فضای مجازی به انتشار طرح های رد شده خود پرداختند تا مردم درباره این طرح ها قضاوت کنند که تعدادی از این طرح ها را در زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

 

 

 

 

لباس ورزشی کاروان المپیک ایران در توکیو را کمپانی «مولند موژ» طراحی کرده است که قرار است ورزشکاران این لباس را در مراسم رسمی و رژه تیم ها نیز به تن داشته باشند. 

طراحی لباس کمپانی مولند موژ برای کاروان ایران را در زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

 

طراح لباس «مانتوی فیروزه ای» برای دختران ایرانی حاضر در المپیک توکیو ،مهرنوش تیموزاده است و کت و شلوار مردان ایرانی را نیز شرکت «زاگرس پوش» طراحی کرده است که هیپچ تفاوت خاصی با کت و شلوارهای معمولی موجود در بازار ندارد.

 

 

 

 

 

در ادامه لباس ورزشکاران کشورهای مختلف را برای حضور در المپیک توکیو مشاهده کنید:

 

 

 

لباس ورزشکاران فرانسوی در المپیک توکیو

 

 

 

 

لباس ورزشکاران کانادا در المپیک توکیو

 

 

 

لباس المپیک استرالیا

 

 

 

لباس ژاپن در المپیک توکیو

 

 

 

لباس ایتالیایی ها در المپیک توکیو

 

 

 

لباس بریتانیا در المپیک توکیو

 

 

 


لباس آمریکایی ها در المپیک توکیو

 

 

 


لباس المپیک دانمارک

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.