2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
حسین سلیمانی بازیگر نقش شاهین در سریال 87 متر

حسین سلیمانی بازیگر نقش شاهین در سریال 87 متر

حسین سلیمانی یکی از بازیگران سریال 87 متر به کارگردانی کیانوش عیاری است که در نقش شاهین ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، حسین سلیمانی یکی از بازیگران سریال «87 متر» به کارگردانی کیانوش عیاری است که در نقش شاهین ایفای نقش می کند.

 

 

 

 

 

حسین سلیمانی متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۳ در تهران است که کار بازیگری را از دوران نوجوانی و زمانی که هنوز 13 ساله بود با ایفای نقش در فیلم «مهر مادری» به کارگردانی کمال تبریزی آغاز کرد که برای بازی در این فیلم چندین جایزه و تقدیرنامه از رویدادهای مختلف سینمایی دریافت کرد.

 

 

این بازیگر بعدها علاوه بر بازیگری به کارهای دیگری از جمله دستیاری کارگردان، مجری طرح و همچنین فعالیت در زمینه عکاسی و ترانه سراییی نیز مشغول شد.

 

حسین سلیمانی در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرده است که از آن جمله می توان به فیلم های : «مهر مادری»، «قطعه ناتمام»، «مربای شیرین»، «فراری»، «مارمولک»، «کودک و فرشته»، «ردکارپت»، «نهنگ عنبر»، «اروند»، «زنی با ارابه چوبی»، «شاهگوش»، «عالیجناب» و «هزارپا» اشاره کرد.

 

 

این بازیگر در سریال های «چشم به راه»، «آقا و خانم سنگی»، «رهایی»، «پژمان»، «سرزمین مادری»، «نردبام آسمان»، «روشنایی های شهر»، «داستان یک شهر»، «همسایه ها» نیز نقش آفرینی کرده است.

 

سلیمانی تجربه همکاری با کارگردان های سرشناس سینما و تلویزیون ایران از جمله اصغر فرهادی، ابوالحسن داوودی، کمال تبریزی، مازیار میری، محمدحسین لطیفی ، داوود میرباقری و سامان سالور را در کارنامه هنری خود دارد.

 

این بازیگر در عرصه ترانه سرایی نیز فعالیت هایی داشته است و ترانه های «غرور» با صدای رضا صادقی، «خدا» با صدای شهاب مظفری، «رفیق بامرام من» با صدای رضا صادقی و «نگهبان دریا» با صدای امیرحسین مدرس از جمله آثار او در زمینه ترانه سرایی است.

 

سریال 87 متر:

 

 

سریال جدید «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری از مردادماه سال جاری ساعت 22:15 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در طول چهار سال گذشته تولید شده و قرار است به زودی از مردادماه ساعت 22:15  از این شبکه پخش  شود.

 

داستان سریال «۸۷ متر» درباره اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک خانه است. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

 

 

بازیگران سریال «۸۷ متر» عبارتند از: علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست،  شبنم عرفی نژاد، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیکا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی،الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب لو، مهدی دانایی مقدم، سلمان خطی، نیما نوری زاده، مرتضی علی آبادی، مسیح خانزاده،، مانی صدیقی و عادله دائم پناه 

 

این مجموعه یکی از سریال هایی است که به دلیل مشکلات بودجه ای و شیوع کرونا بارها با وقفه مواجه شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.