2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تصاویر شادی لیونل مسی کاپیتان تیم آرژانتین بعد از قهرمانی در کوپاآمریکا

تصاویر شادی لیونل مسی کاپیتان تیم آرژانتین بعد از قهرمانی در کوپاآمریکا

لیونل مسی و تیم آرژانتین با پیروزی در برابر برزیل قهرمان مسابقات کوپاآمریکا شدند.

به گزارش هنرنوشت، چهل‌و‌هفتمین دوره جام ملت‌های آمریکای جنوبی با پیروزی تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال برابر برزیل خاتمه یافت و لیونل مسی کاپیتان تیم آرژانتین به عنوان قهرمانی در رده ملی دست یافت.

 

با وجود آن که منتقدان لیونل مسی معتقد بودند که او  به دلیل موفق نبودن در تیم ملی آرژانتین هنوز قادر به کسب جایگاه بهترین بازیکن تاریخ فوتبال نیست. اما امروز تیم ملی آرژانتین با یک گل بر تیم برزیل در خاک این کشور غلبه کرد و لیونل مسی نیز اولین عنوان قهرمانی خود در عرصه ملی را کسب کرد.

 

ورزش سه در این باره نوشت: کاپیتان آلبی سلسته که پیش از این یک بار در فینال جام جهانی 2014 و دو بار در فینال کوپا تا آستانه قهرمانی در رده ملی پیش رفته بود، امشب بالاخره بر این طلسم نیز فائق آمده و طعم شیرین موفقیت در ترکیب تیم ملی آرژانتین را نیز چشید.

 

آلبی سلسته در شبی که موقعیت چندانی برای گلزنی نداشت و البته به خوبی هم از دروازه خود محافظت کرد، در نیمه اول توسط آنخل دی ماریا به گل رسید و توانست تا پایان مسابقه همین برتری را حفظ بکند. حالا به نظر می رسد لیونل مسی که فصل را چندان خوب شروع نکرده بود، فاصله زیادی تا کسب یک توپ طلای دیگر و افزایش فاصله خود با کریستیانو رونالدو ندارد.

 

جالب اینجاست بازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز بلافاصله بعد از سوت پایان به سمت لیونل مسی رفته و او را به هوا پرتاب کردند. به نظر می رسید آنها نیز از انگیزه زیادی برای پایان دادن به این طلسم عجیب لیونل مسی و کسب عنوان قهرمانی در کنار او داشتند. آلبی سلسته امروز بعد از 28 سال به عنوان قهرمانی در کوپا آمه ریکا دست یافته و در کل با کسب پانزده عنوان، در کنار اروگوئه مشترکا پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات نام گرفت.

 

همچنین لیونل مسی با 34 بازی در کوپا آمه ریکا به رکورد لیوینگستون از شیلی رسید و در تاریخ این تورنمنت رکورددار شد. حالا مسی برای تبدیل شدن به تنها رکورددار بیشترین بازی در تاریخ این جام باید تا رقابت های کوپا آمه ریکا در سال 2024 منتظر بماند. او که به نظر سال ها در انتظار چنین روزی بود، بعد از بازی به شدت احساساتی شد و نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.