2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
دمنوش آلبالو یک نوشیدنی ویژه با خواص فراوان + طرز تهیه

دمنوش آلبالو یک نوشیدنی ویژه با خواص فراوان + طرز تهیه

دمنوش آلبالو یک نوشیدنی ویژه تابستانی است که می توانید آن را به صورت نوشیدنی داغ و خنک سرو کنید و از خواص فراوان آن نتیجه بگیرید.

به گزارش هنرنوشت، فصل تابستان با میوه های جذاب و خوشرنگ آن از راه رسیده و آلبالو یکی از خوشمزه ترین و زیباترین میوه های این فصل است که علاوه بر خوردن آن به صورت میوه می توان آن را به صورت چای و دمنوش گرم و هم به صورت نوشیدنی خنک استفاده کرد و از خواص فراوان آن از جمله خواص آنتی اکسیدانی آن و کمک به تصفیه خون نتیجه گرفت.

 

دمنوش آلبالو برای افراد گرم مزاج و برای رفع چربی های دور شکم مفید است و علاوه بر این برای رفع حالت تهوع و کاهش فشار خون، بهبود بیماری‌های کلیه و مثانه، تقویت سوخت و ساز بدن و افزایش اشتها نیز سودمند است.

 

در این مطلب دستور چند مدل نوشیدنی آلبالو را برای شما انتخاب کرده ایم که بنا به میل و ذائقه خود می توانید آنها را تهیه کرده و نوش  جان کنید.

 

توصیه می شود که دُم آلبالوها را دور نریزید و به دلیل خواصی که دم آلبالو دارد، همراه با آلبالوها در تهیه دمنوش و چای و همچنین نوشیدنی خنک از آنها هم  استفاده شود.

 

 

 

مواد لازم برای نوشیدنی آلبالو به صورت دمنوش و نوشیدنی خنک:

 

آلبالو، ۱ کیلو

چوب دارچین، ۱ تکه کوچک

نبات یا عسل به میزان دلخواه

 

طرز تهیه دمنوش  آلبالو و نوشیدنی خنک آلبالو:


ابتدا باید آلبالو‌ها را بشویید و به همراه چند لیوان آب به طوری که سه سانتی متر بالاتر از سطح آلبالوها باشد در یک ظرف مناسب بجوشانید و در زمان  جوشیدن می توانید از یک تکه کوچک دارچین و کمی نبات هم به آن اضافه کنید.

 

اگر از چوب و به اصطلاح دُم آلبالوها را جدا نکنید بهتر است چرا که در این صورت خواص بسیار خوب  دُم آلبالو نیز به  این نوشیدنی گرم یا سرد شما منتقل می شود و می توانید از آن استفاده بهتری کنید.

 

بعد از 30 دقیقه آلبالوها را از یک صافی عبور دهید و این بار آلبالوها را کاملا له کنید و بار دیگر با کمی آب بجوشانید تا همه عصاره آلبالوها به آب آن منتقل شود و در نهایت آن را از صافی عبور دهید.

 

این نوشیدنی هم به صورت داغ و دمنوش و هم به صورت خنک قابل استفاده است و برای آن که طعم ویژه تری به آن بدهید می توانید از نبات زعفرانی و عسل در این نوشیدنی استفاده کنید.

 

اگر این نوشیدنی را به صورت چای و دمنوش آلبالو و به صورت گرم  میل می کنید بهتر است از نبات زعفرانی برای شیرین کردن آن استفاده کنید و اگر به صورت سرد دوست دارید میل کنید بهتر است بعد از آن که عصاره آلبالوها خنک شد کمی عسل را در آن حل کنید و همراه با تکه های کوچک یخ در یک لیوان کریستالی زیبا سرو کنید.

 

 

خواص و فواید آلبالو:


 آلبالو دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است و برای رفع حرارت و تشنگی و همچنین رفع شدن غلظت خون و دفع صفرا بسیار مفید است. 

 

یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلبالو  آنتوسیانین است که می تواند باعث کاهش سرعت رشد سلول‌های تومور‌ سرطانی شود و همچنین برای تقویت حافظه مفید است و از سلول های مغزی محافظت می کند.

 

اسید فنولیک موجود در آن نقش محافظتی دارد و حاوی فیتوکمیکال است که از بیماری‌های مختلف پیشگیری می کند. همچنین فلاونول موجود در آلبالو می تواند به سلامت گردش خون و قلب کمک کند و یکی از مهمترین فواید آلبالو نیز کاهش فشار خون بالاست و برای سلامت مغز نیز مفید است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.