2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
داستان فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی لو رفت! / خلاصه داستان و بازیگران

داستان فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی لو رفت! / خلاصه داستان و بازیگران

داستان فیلم «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی سرانجام لو رفت.

به گزارش هنرنوشت، فیلم «قهرمان» اثر تازه ای از اصغر فرهادی کارگردان صاحب نام کشورمان است که قرار است برای نخستین بار در هفتادوچهارمین جشنواره کن سال 2021 رونمایی شود و به عنوان نماینده سینمای ایران با دیگر آثار این جشنواره در بخش مسابقه رقابت کند. 

 

تاکنون هیچ جزییاتی از داستان فیلم جدید اصغر فرهادی منتشر نشده و هیچ از عوامل این فیلم اعم از کارگردان و تهیه کننده درباره موضوع این فیلم اطلاعاتی ارایه نکرده اند اما با ارایه این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن، کمپانی فرانسوی «ممنتو» که پخش بین المللی و مسئولیت اکران این فیلم را در فرانسه بر عهده دارد، جزییاتی از داستان فیلم اصغر فرهادی را افشا کرد.

 

به نوشته ایسنا، کمپانی فرانسوی «ممنتو»  در وبسایت خود خلاصه ای کوتاه از داستان نهمین ساخته بلند اصغر فرهادی منتشر کرد که بر اساس آن، فیلم «قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.

 

همچنین مجله سینمای ایتالیا (cinematografo) نیز خلاصه داستانی درباره «قهرمان» منتشر کرده و در بخشی از شماره جدید خود که به فیلم های مهم جشنواره کن پرداخته، آورده است: «قهرمان، فیلم جدید اصفر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار است. داستان این فیلم درباره مردی است که به دلیل بدهی در زندان است اما وقتی آزاد می شود، متوجه می شود نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان دوستانه او در شهر می پیچد، به چهره ای شناخته شده تبدیل می شود و اهالی شهر برای کمک به او دست به کار می شوند و ...»

 

امیر جدیدی ، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزى و سارینا فرهادی در کنار تعداد دیگری از بازیگران جوان با چهره های ناشناخته بازیگران فیلم جدید اصغر فرهادی را تشکیل می دهند.

 

استودیو آمازون حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین المللی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

 

همچنین کمپانی «لاکی رد» نیز فیلم جدید فرهادی را در ایتالیا اکران خواهد کرد.

 

فیلم «قهرمان» به عنوان یکی از ۲۴ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با آثاری از کارگردانان سرشناسی چون «وس اندرسون»، «نانی مورتی»، «شین بیکر»، «فرانسوا اوزون»، «پل ورهوفن» و «شان پن» برای کسب نخل طلای بهترین فیلم رقابت می کند.

 

اصغر فرهادی تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار برای فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» شده و یک بار هم برنده خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین شده است و اکنون در جشنواره کن با 23 فیلم بخش مسابقه این جشنواره برای دریافت جایزه نخل طلا رقابت می کند.

 

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.