2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
واکنش تعدادی از هنرمندان به درگذشت پرویز پورحسینی

واکنش تعدادی از هنرمندان به درگذشت پرویز پورحسینی

درگذشت پرویز پورحسینی، شوک دیگری به جامعه هنری ایران بود که در ماه های اخیر هر روز با خبر درگذشت هنرمندی، به سوگ می نشینند. واکنش تعدادی از هنرمندان را به این خبر بخوانید.

به گزارش هنرنوشت، علی نصیریان، رضا بابک، سوسن تسلیمی، مهدی فخیم زاده، حسن فتحی، تهمینه میلانی، پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، محسن تنابنده، رضا حامدی خواه، برزو ارجمند، حامد حامدی خواه ، کورش نریمانی و گوهر خیراندیش از جمله هنرمندانی بودند که به درگذشت پرویز پورحسینی واکنش نشان دادند.

 

بهترین بازیگر دهه 40

 

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره درگذشت  پرویز پورحسینی گفت: پرویز پورحسینی یکی از بهترین بازیگران و استعدادهای دهه ۴۰ بود و بعد از آن هم در کارهای مختلف درخشیدند. ایشان در کارنامه کاری خود کارهای بسیار درخشانی داشتند. من از خبر فوت ایشان بسیار متاثر شدم.

 

دوستانم مثل برگ خزان می ریزند

 

رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نیز  که از دوستان قدیمی و نزدیک زنده یاد پرویز پورحسینی بود، با تأثر از درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون،گفت: خیلی‌خیلی متأسفم که تمام دوستانم مثل برگ‌های درختان در فصل خزان می‌ریزند و از دست می‌روند. من و پرویز هم همکلاسی بودیم و هم دوست دیرینه.

 

وی با بیان اینکه پرویز پورحسینی انسان شریف، با شخصیت و بازیگری با گذشته درخشان بود، تأکید کرد: اگر از من بپرسید نمونه و الگوی انسانیت و شرافت کیست پاسخم به شما این است؛ «پرویز پورحسینی». اگر بپرسید نمونه و الگوی بازیگری برایم کیست باز هم پاسخم این است؛ «پرویز پورحسینی».

 

بابک یادآور شد: پرویز علاوه‌بر اینکه انسان شریفی بود، بازیگر شریف و بزرگی بود. پورحسینی شریف‌ترین بازیگر بود. وی زمانی که دانشجوی تئاتر شد به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در گروه استاد حمید سمندریان و خانم پری صابری حضور داشت و بازی‌های درخشانی در نمایش‌هایی بزرگ ایفا کرده بود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که پرویز پورحسینی یگانه و نمونه بود و در زمینه‌های مختلف محسنات بسیاری داشت.

وی با اشاره به اینکه در رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه» اثر منصور خلج که درباره زندگی پرویز پورحسینی بود حضور نداشت، گفت: متأسفانه نتوانستم در مراسم رونمایی کتاب در کنار پرویز حضور داشته باشم اما او بعد از مراسم یک جلد از کتاب را برایم فرستاد که در ابتدای آن این شعر را نوشته بود: «در بهاران کی شود سرسبز سنگ / خاک شو تا گل بروید رنگ رنگ» و صفحه اول را امضا کرده بود.

بابک در پایان سخنان خود در حالی که بسیار متأثر بود، تصریح کرد: روزگار تلخی است و دوستان و بزرگانی همچون پرویز پورحسینی، کریم اکبری مبارکه، دکتر خسرو سینایی، کامبوزیا پرتوی و جناب چنگیز جلیلوند را از دست می‌دهیم و کاری از ما ساخته نیست. بسیار بسیار متأسفم.

 

بازیگری کوشا باشخصیت دقیق و برجسته

 

سوسن تسلیمی بازیگر سرشناس تئاتر و سینما که چندین همکاری مشترک با پرویز پورحسینی در سینما و تئاتر داشته که مهم‌ترین‌ آنها «باشو غریبه کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی بود،  در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت این هنرمند نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت همکار و دوست عزیزم پرویز پور حسینی بسیار متاسف و غمگین شدم. پرویز بازیگری بسیار کوشا و با شخصیت بود و هنرمندی دقیق و برجسته. یاد او همیشه در خاطرات من زنده و گرامی خواهد بود. با تسلیت به خانواده‌ی عزیزش اش. سوسن تسلیمی»

 

 

هنرمند خوش اخلاق و فهیم تئاتر و سینما

 

پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در واکنش به درگذشت پرویز پورحسینی با انتشار ویدیوی کوتاهی از یک فیلم که با پرویز پورحسینی همبازی بوده است،  در صفحه خود نوشت:  «لعنت برکرونا. اگر چه هر روز و هر دقیقه و ثانیه، شاهد پرکشیدن هموطنانمان در ایران و حتی در جهان هستیم. این ویروس لعنتی به جان هنرمندانمان هم افتاده و مدام شاهد پرپر شدن آنان هستیم و امروز هم استاد پرویز پورحسینی عزیزمان را هم از ما گرفت. پرویز پورحسینی هنرمند خوش اخلاق و فهیم تئاتر سینما و تلویزیون که بنده افتخار همکاری در اداره تئاتر و فیلم سینمایی قاتل اهلی ساخته آقای مسعود کیمیایی را داشتم و هر روزی که با ایشان همبازی بودم جز خوشرویی، جز جدیت در کار و اخلاق حرفه ای چیزی ندیدم.

روحش شاد و یادش گرامی. تسلیت به فرزند عزیزش و مادر داغدارش🖤»

 

 

 

 

لعنت بر کرونا که دوستان عزیز ما را یک به یک از ما دور می کند

 

مهدی فخیم‌زاده در صفحه اینستاگرامش نوشت: خداحافظ دوست عزیز و مهربان. خوانده بودم که خطر را پشت سر گذارده ای. تصمیم داشتم بعد از دوران کرونا بدیدنت بیام و بغلت کنم و پیروزیت بر کرونا را تبریک بگویم…که الان خواندم… لعنت به کرونا که دوستان عزیزما را یک به یک از ما دور می کند. پرویز هنرپیشه فوق العاده و انسانی شایسته بود. به خودم، خانواده‌اش و جامعه سینمایی تسلیت می گویم. 

 

چه هفته شوم و سیاهی بود

 

حسن فتحی نیز که با پورحسینی در سریال شب دهم همکاری داشت درباره او نوشت: چه هفته شوم و سیاهی بود. استاد چنگیز جلیلوند مدیر دوبلاژ نازنین، استاد کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان دوست داشتنی و صاحب سبک و استاد پرویز پورحسینی بازیگر توانا و گرانمایه تیٔاتر و سینما و تلویزیون…

هر کدام این عزیزان بخشی از خاطرات هنری روزگار سپری شده ما مردم دردمند و گرفتار و نگران این روزها را با خود بردند و غم و اندوهی تلخ را بر دلمان نشاندند. زینهار که این ویروس خون آشام و خانمان برانداز گویی کمر به نسل کشی و قتل عام عمومی ملت‌ها بسته است و برای مهار آن راهی جز رعایت کامل و دقیق توصیه‌های پزشکی و علمی کادر درمان متخصص و فداکار میسور نیست. خانم‌ها و آقایان، هموطنان گرامی، لطفا از خود و دیگران مراقبت کنید.

 

 

دوباره پدرم را از دست دادم

 

بروز ارجمند در یک واکنش متفاوت برای درگذشت پرویز پورحسینی نوشت:


«استاد من، مهربان جان، نمی‌دونم چی بنویسم، ممنون از شما بابت تمام مهربانی‌ها، بابت تمام تعلیم‌ها، بابت رفاقت بی‌نظیرتون، بابت تلفن‌ها و مواظب بودن‌ها بعد از رفتن پدرم، یا شاید بهتره بگم بعد از رفتن رفیقتون، طنین صدای شما از کلاس دانشگاه تا همین چند هفته پیش توی گوشمه، هنوز درد رفتن کامبوزیا پرتوی رو حس می‌کنم و حالا رفتن شما، دروغ نیست اگه بگم احساس می‌کنم دوباره پدرمو از دست دادم. تسلیت میگم به خودم، به خانواده محترمتون به همکاران محترم در تئاتر و سینما و تلویزیون و صدالبته مردم ایران و ممنونم از پورنگ عزیز که برام از حالتون می‌نوشت. متاسفم که کنارتون نبودم حتما من و می‌بخشین. تا ابد ممنون شما هستم استاد پرویز پورحسینی»

 

 

 

 

ارادت ویژه تهمینه میلانی به پرویز پورحسینی 

 

تهمینه میلانی فیلمساز و کارگردان سینما نیز با انتشار پستی درباره درگذشت پرویز پورحسینی نوشت: یادش گرامی، پرویز پورحسینی بزرگ چند سال پیش به ایشان عرض کردم من ارادت ویژه ای به شما و متد بازیگری شما دارم. به متلک گفتند: از نقش های بزرگی که منو برای ایفای اونها دعوت کردید، معلومه!  قرار بود در فیلم بعدی ما این اتفاق بزرگ بیفتد و ما با هم همکاری کنیم. لعنت بر کرونا که بزرگ هنرمند دیگری را از ما ربود. تسلیت به خانواده محترم پورحسینی، تسلیت به خانواده سینما و تئاتر، تسلیت به همه هنردوستان. » 

 

 

بیشتر بخوانید:
تصاویری از نقش های متفاوت پرویز پورحسینی + عکس

 

 

چقدر همراه چقدر حرفه ای چقدر عزیز

 

همچنین مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به درگذشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چقدر همراه... چقدر حرفه‌ای... چقدر عزیز. روحتان شاد استاد پرویز پورحسینی. کاشکی باور کنیم کرونا دروغ نیست.»

مهتاب کرامتی اسامی ۵ قربانی کرونا در عرصه سینما و تئاتر را هشتگ کرده است.

 

 

 

 

 

در ادامه واکنش ها محسن تنابنده بازیگر و کارگردان تلویزیون در واکنش به خبر درگذشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هر صبح وحشت روشن کردن موبایل و دیدن غمی تازه

 

 

 

 

 

رضا حامدی خواه کارگردان مدرس و کارگردان تئاتر نیز با انتشار یک استوری نوشت: عالیجناب پرویز پورحسینی هم در کوچ پاییزی رفت! اندیشه اش جاودان

 

 

 

کوروش نریمانی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز با انتشار تصویری از پرویز پورحسینی نوشت: بدرود نازنین! بدرود بزرگوار!

 

 

 

حامد حامدی خواه تهیه کننده و مدیر تولید نیز نوشت: هر روز ی خبر، استاد و دوستم پر کشید. جرا؟

 

 

مرگ بر کرونا...

گوهر خیراندیش بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار پیامی ویدئویی در واکنش به درگذشت پرویز پورحسینی و سایر هنرمندانی که بر اثر ابتلا به کووید19 فوت کرده‌اند نوشت: « سلام به شما مردم مهربان... امروز باز هم ما داغدار همکار و دوست ِعزیزمان بودیم." پرویز پورحسینی " نازنین # مرگ_بر کرونا#»

 

برای مشاهده فیلم گوهر خیراندیش اینجا را کلیک کنید.

این واکنش ها به روز رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید:

فرزند پرویز پورحسینی برای درگذشت پدرش چه نوشت؟

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.