2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
واکسن های خارجی کرونا ( مدرنا و فایزر)  به ایران می رسد؟

واکسن های خارجی کرونا ( مدرنا و فایزر) به ایران می رسد؟

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ایران در گروه ۸۴ کشور پرداخت کننده پول برای پیش خرید واکسن کرونا قرار دارد.

به گزارش هنرنوشت، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، درباره پیش خرید واکسن های خارجی کرونا توضیح داد: ایران در گروه ۸۴ کشور پرداخت کننده پول برای پیش خرید واکسن کروناست و آمریکا جزو این گروه کشورها قرار ندارد.

 

وی افزود: پیش‌پرداخت حدود ۵۲ میلیون دلار بوده که در حال انجام است که البته مقداری مشکل تبادلات ارزی داریم، اما رییس‌جمهور روی این موضوع اصرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تأکید کرد: البته میزان واکسنی که از این طریق خریداری کردیم، تقریباً می‌تواند ۱۰ درصد جمعیت ما را پوشش دهد.

 

بیشتر بخوانید:

توزیع واکسن ایرانی کرونا تا اوایل سال آینده / مردم نگران واکسن نباشند

 

دکتر جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در این باره گفته است: توزیع بین المللی واکسن کرونا به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده و تاکنون ۱۸۰ کشور از جمله ایران، در این پروژه ثبت نام کرده اند. در صورت تولید واکسن، سازمان بهداشت جهانی در مرحله نخست فقط ۲۰ درصد جمعیت پرخطر جهان را پوشش می‌دهد و اینگونه نیست که کشور تولیدکننده واکسن، دریافت کنندگان را به دلخواه خود گزینش کند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.